Witam wszystkich forumowiczów
Przepraszam z gory za brak polskich znaków, pisze z telefonu, który nie zawsze to ogarnia, proszę o zrozumienie
Mam prawdopodobnie problem z układem zasilania (przerywanie przy 6500 rpm, białe świece). Pompa paliwa po zwarciu styków na wtyczce przekaźnika działa od razu i bez zarzutu, zmierzony przepływ paliwa w normie wg serwisowki, ale pompa nie uruchamia sie po wlaczeniu zaplonu. Napięcie na wtyczce pompy po włączeniu zapłonu skacze do 12v I od razu spada do zera. Przy kreceniu silnikiem z rozrusznika pompa cyka w takt zapłonu z pierwszego cylindra. Wymieniłem przekaznik pompy paliwa - to samo.
Zastanawiam się czy zatem pompa nie jest jednak wadliwa, że po otrzymaniu sygnału nie uruchamia się od razu.
Pomyslalem czy nie byłby ktoś chętny na spotkanie i wykonanie próby podmiany pompy paliwa w celu sprawdzenia flaszka z mojej strony oczywiście
Proszę o kontakt lub ew. podpowiedz w diagnozie problemu mieszkam w Dabrowie Górniczej, jestem w niedzielę w domu tel. 784604658
Problem pompa paliwa, czy ktos z okolic Dąbrowy Górniczej?
- PEPE64
- Sympatyk Weteran
- Posty: 1000
- Rejestracja: czw cze 22, 2017 11:45 pm
- Imię: Piotr
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: 51.717457, 19.228985
Re: Problem pompa paliwa, czy ktos z okolic Dąbrowy Górnicze
Pompa paliwa nie pracuje cały czas tylko cyklicznie. Jeśli przy wysokich obrotach przerywa, gdzie jest większe zapotrzebowanie na paliwo, to może masz filtr zapchany. Albo niedrożny lub załamany przewód odpowietrzający bak. Sprawdź też styki przerywacza w pompie.
Motorynka Romet 50, WSK 175 Kobuz, WSK 175 Perkoz, Pannonia 250, CZ350 ((6V), CZ350 (12V), Jawa 350TS, Suzuki Savage LS650, Honda Transalp 600, Honda Varadero 1000.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Problem pompa paliwa, czy ktos z okolic Dąbrowy Górnicze
... lub też pompa paliwa umiera. W serwisówce masz opisaną procedurę jej sprawdzenia (w tym przepływność).PEPE64 pisze:Pompa paliwa nie pracuje cały czas tylko cyklicznie. Jeśli przy wysokich obrotach przerywa, gdzie jest większe zapotrzebowanie na paliwo, to może masz filtr zapchany. Albo niedrożny lub załamany przewód odpowietrzający bak. Sprawdź też styki przerywacza w pompie.
-
- Rekrut
- Posty: 31
- Rejestracja: wt kwie 16, 2019 11:57 am
- Imię: Irek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 1999
Re: Problem pompa paliwa, czy ktos z okolic Dąbrowy Górnicze
u mnie tez problem z pompa, narazie ogarnolem to opadowo, ale wiadomo że trzeba ogarnąć temat...
U mnie jest taki numer że na zaciskach pompy nie jest 12V ale cos w granicy 4,5-6V
chyba coś jednak nie bardzo prawda ?
ps.
Ciałem założyć pompe uniwersjalną do gaźników ale ona jest 12V i zaczeła jakoś bucze i to dało mi do myślenia...
U mnie jest taki numer że na zaciskach pompy nie jest 12V ale cos w granicy 4,5-6V
chyba coś jednak nie bardzo prawda ?
ps.
Ciałem założyć pompe uniwersjalną do gaźników ale ona jest 12V i zaczeła jakoś bucze i to dało mi do myślenia...
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 2
- Rejestracja: śr sie 26, 2020 8:57 pm
- Imię: Mateusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2002
Re: Problem pompa paliwa, czy ktos z okolic Dąbrowy Górnicze
Jak sie dostac do stykow pompy? Trzeba ja demontowac? Czy jest ryzyko, ze po jej rozebraniu bedzie wyciek?
-
- Sympatyk
- Posty: 1487
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Problem pompa paliwa, czy ktos z okolic Dąbrowy Górnicze
Oba kraniki zamykasz i wyciągasz pompę co by dostać się do styków.Trzeba będzie lutować jak mnie pamięć nie myli.