Pytania młodego elektryka
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1882
- Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
- Lokalizacja: Mysiadło
Pytania młodego elektryka
Pytanie pierwsze:
1. Gdzie jaki jest biegun we wtyczce do zapalniczki samochodowej? Cycek na szczycie to + czy - ?
2. Jezeli chce coś zabezpieczyc to bezpiecznik zakładam na + czy - ?
Pamiętajcie.. nie ma głupich pytań.. a ja poprostu nie znam się na tym :?
1. Gdzie jaki jest biegun we wtyczce do zapalniczki samochodowej? Cycek na szczycie to + czy - ?
2. Jezeli chce coś zabezpieczyc to bezpiecznik zakładam na + czy - ?
Pamiętajcie.. nie ma głupich pytań.. a ja poprostu nie znam się na tym :?
KTM 690 R.... istny diabeł! Mój pierwszy raz..... 10.04.2013
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1882
- Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
- Lokalizacja: Mysiadło
to nie o germańca chodzi.. muszę rozbroić końcówkę taką od zapalniczki i wpiać się bezpośrednio w krwioobieg energetyczny germańsca... stąd pytanie będę podłączał zasilanie do GPS-a a że w całym ukochanym kraju nie ma kabla bez końcówki wiec kupuje w tej samej cenie kabel z końcówką do zapalniczki i bedę bawił się w elektryka..
KTM 690 R.... istny diabeł! Mój pierwszy raz..... 10.04.2013
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1424
- Rejestracja: pn wrz 10, 2007 10:07 am
- Lokalizacja: warszawa
Musisz uważać bo germaniec może tego nie zaakceptować , że wsadzasz w niego polski młotek I pokarze ci błąd na kompie , a w tedy pozostanie tylko spacer
KTM 640 RALLY MADAFAKA- W TRAKCIE ODZYSKIWANIA ŚWIETNOŚCI PO FUCK UP-ie W MOTOCHALLENGE SERWIS
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
http://www.facebook.com/d.smutkiewicz
aha, jesli tak to kabel (+) prawie zawsze jest czerwony lub z czerwonym paskiem, a (-) jest czarny rzadziej niebieski. W wiązkach kabli to już jest trudniej zlokalizować bo kolorów jest jak w tęczy. Żeby nie zrobić sobie elektrycznego kuku, kup miernik elektroniczny (kosztuje niespełna 20zł).
nieaktualne
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 797
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Podłączasz nawi bezpośrednio pod aku czy przez przekaźnik??Dukii pisze:to nie o germańca chodzi.. muszę rozbroić końcówkę taką od zapalniczki i wpiać się bezpośrednio w krwioobieg energetyczny germańsca... stąd pytanie będę podłączał zasilanie do GPS-a a że w całym ukochanym kraju nie ma kabla bez końcówki wiec kupuje w tej samej cenie kabel z końcówką do zapalniczki i bedę bawił się w elektryka..
Moim zdaniem i na moją wiedzę podłączenie nawi bezpśrednio pod akumulator nie spowoduje błędu koputera ani nie będzie miała nic wspólnego z obiegiem naturalnym w GS
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1882
- Rejestracja: wt kwie 18, 2006 10:09 am
- Lokalizacja: Mysiadło
tak zrobie.. bezpośrednio pod akumulatorkolim pisze:Podłączasz nawi bezpośrednio pod aku czy przez przekaźnik??Dukii pisze:to nie o germańca chodzi.. muszę rozbroić końcówkę taką od zapalniczki i wpiać się bezpośrednio w krwioobieg energetyczny germańsca... stąd pytanie będę podłączał zasilanie do GPS-a a że w całym ukochanym kraju nie ma kabla bez końcówki wiec kupuje w tej samej cenie kabel z końcówką do zapalniczki i bedę bawił się w elektryka..
Moim zdaniem i na moją wiedzę podłączenie nawi bezpśrednio pod akumulator nie spowoduje błędu koputera ani nie będzie miała nic wspólnego z obiegiem naturalnym w GS
-
- Zapalony motocyklista
- Posty: 797
- Rejestracja: śr kwie 02, 2008 12:33 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
No tak ale musisz sprawdzić czy w tej końcówce która odetniesz nie ma jakiegoś opornika... ale nie wydaje Mnie się co by byłDukii pisze:tak miałem podpięty w viadrze, w samochodzie w zapalniczce też mam 12V... i wszystko działa poprawnie...Czarny pisze:Jak podepniesz GPS bezpośrednio pod 12V to może Ci za szybko chodzić i za jasno świecić.
Garminowe nawigacje działają chyba na 12
P.S.
Nie wiem jak bardzo młodyn elektrykiem jesteś więc na wszelki wypadek pokaże, że opornik wygląda mniej wiecęj tak: