kolizja tłoka i zaworów
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
kolizja tłoka i zaworów
Witam , chciałbym się zorientować (nim zdejmę głowicę) czego mogę się spodziewać , przeskoczył mi rozrząd na tylnym cylindrze chyba o jeden ząb. Stało się to podczas pracy na wolnych obrotach - silnik nie pracował pod obciążeniem ani nie miał wysokich obrotów. Po usłyszeniu stuku zaraz został wyłączony.
Czego mogę się spodziewać ? przestawił się wałek zaworów ssących. Nie było jakiegoś nadmiernego walenia tylko rytmiczny stuk . Na pewno doszło do uszkodzenie (skrzywienia) tych zaworów ssących ale czy przy tak krótkiej pracy na wolnych mogło dojść do uszkodzenia tłoka i korbowodu ? Wiem , że i tak okaże się po zdjęciu głowicy ale nastawiam się już psychicznie.
Czy kogoś spotkało coś podobnego ? Przeskok wałka spowodowany był moim niedopatrzeniem przy naciąganiu sprężyny napinacza rozrządu. Okazało się że dziwnym trafem nie odbiła do końca - sam nie wiem jak to jest możliwe .
Czego mogę się spodziewać ? przestawił się wałek zaworów ssących. Nie było jakiegoś nadmiernego walenia tylko rytmiczny stuk . Na pewno doszło do uszkodzenie (skrzywienia) tych zaworów ssących ale czy przy tak krótkiej pracy na wolnych mogło dojść do uszkodzenia tłoka i korbowodu ? Wiem , że i tak okaże się po zdjęciu głowicy ale nastawiam się już psychicznie.
Czy kogoś spotkało coś podobnego ? Przeskok wałka spowodowany był moim niedopatrzeniem przy naciąganiu sprężyny napinacza rozrządu. Okazało się że dziwnym trafem nie odbiła do końca - sam nie wiem jak to jest możliwe .
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 136
- Rejestracja: pn maja 03, 2010 12:51 pm
- Lokalizacja: Ostrowice/Rzeszów
W najgorszym wypadku po uderzeniu zawór sie ukrószyl i zniszczyl Ci powierzchnie cylindra. Zazwyczaj jest takj ze tylko zawór do wymiany, uszczelniacze zaworowe i szlifowanie. Jak juz otworzysz to zrob zdjecie i daj na forum. Przyda sie jako przestroga zeby zawsze recznie sprawdzic czy lancuszek sie naciagnal ;)Z korbowodem nie powinno byc problemu. Ja stawiam ze nic strasznego sie nie stalo bo gdyby bylo tak jak u mojego kolegi czyli tragicznie(zawor tak wylecial ze zablokowal sie na krzywce i zjechala sie zebatka na wale) to silnik by stanal juz na amen a sam napisales ze dalej pracowal ![Puszcza oczko ;)](./images/smilies/2.gif)
![Puszcza oczko ;)](./images/smilies/2.gif)
CPL(A)
- KoSS
- Uczy się jeździć
- Posty: 51
- Rejestracja: pt lis 25, 2011 12:01 am
- Marka motocykla: XL1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Jeśli ci przeskoczył o jeden ząb to jest szansa że przestawisz prawidłowo i będzie ok. Miałem tak w mobilu i to dieslu gdzie jest ciaśniej pomiędzy zaworami a tłokiem, mechanik założyła pasek i odpalił auto i wtedy zaczęło stukać, jak zgasił i przestawił (myślałem że go zabiję) to silnik odpalił i nic nie było zrobiłem nim potem jeszcze 180 000km (czyli pasek wymieniłem 2x) i silnik chodził jak zegarek. Jak mocniej to najpierw gnie zawór a potem leci tłok korbowód raczej nie.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
rozrząd na 1000 % wiem co robiłem i wiem jak się to stało . Napisałem wcześniej , że przeskoczył mi wałek zaworów ssących tylnego cylindra . Po ustawieniu go w pozycji prawidłowej stuka nadal . Zapomniałem tylko zmierzyć luz zaworowy na tym wałku ale to chyba jutro zrobię jak i rozbiórkę tylnego cylindra. Jestem pewien rozrządu bo poniekąd sam go spierdol... moje niedopatrzenie. Mea culpaAli pisze:A z kąd wiesz że to rozrząd?? żeby łańcuszkowy przeskoczył sam z siebie to nie taka prosta sprawa. Najpierw sprawdź napinacze jak są ok to na 99.9 nie rozrząd
pytałem dlatego , żeby poniekąd chciałem się uspokoić i zarazem przygotować na to co jutro mogę zobaczyć !
Kiedyś sypnął mi się rozrząd w Polonezie z silnikiem 1.4 Rovera i ... nie stało się nic ! a to silnik kolizyjny , wymieniłem pasek ustawiłem jak trza i dalej palił gumę
![Radosny :D](./images/smilies/3c.gif)
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
A więc po rozbiórce tylnego cylindra nie stwierdziłem nic :roll:
żadnych uszkodzeń tłoka jak i zaworów . Zawory po zdjęciu wałków dolegają równo do gniazd zaworowych , po nalaniu w kanał wody nie puszczają ani kropli .
Tutaj po zdjęciu wałków nie ma żadnych uszkodzeń :
![Obrazek](http://s10.postimage.org/up3ho7j0l/DSC02477.jpg)
Cylinder po zdjęciu głowicy , wygląd tłoka przed oczyszczaniem :
![Obrazek](http://s11.postimage.org/ybdwelerz/DSC02480.jpg)
Tłok po oczyszczeniu :
A tutaj głowica , czy ktoś widzi tutaj jakieś uszkodzenia ???
![Obrazek](http://s11.postimage.org/66amydte7/DSC02482.jpg)
Nie wiem już o co chodzi jutro czeka mnie przedni cylinder , tylko dziwne jest to , że stuk dochodził z tylnego . Najgorsze , że koszty wzrosły o 150 zł uszczelka tylnego cylindra , niepotrzebny wydatek.
Jest to bardzo dziwne bo w tym cylindrze na 100 % przeskoczył rozrząd co najmniej o 1 ząb.
Gładź cylindra bez widocznych śladów przegrzania , żadnych rys ani innych niepokojących zjawisk![Radosny :D](./images/smilies/3c.gif)
żadnych uszkodzeń tłoka jak i zaworów . Zawory po zdjęciu wałków dolegają równo do gniazd zaworowych , po nalaniu w kanał wody nie puszczają ani kropli .
Tutaj po zdjęciu wałków nie ma żadnych uszkodzeń :
![Obrazek](http://s10.postimage.org/up3ho7j0l/DSC02477.jpg)
Cylinder po zdjęciu głowicy , wygląd tłoka przed oczyszczaniem :
![Obrazek](http://s11.postimage.org/ybdwelerz/DSC02480.jpg)
Tłok po oczyszczeniu :
![Obrazek](http://s9.postimage.org/byar5kl7v/DSC02488.jpg)
A tutaj głowica , czy ktoś widzi tutaj jakieś uszkodzenia ???
![Obrazek](http://s11.postimage.org/66amydte7/DSC02482.jpg)
Nie wiem już o co chodzi jutro czeka mnie przedni cylinder , tylko dziwne jest to , że stuk dochodził z tylnego . Najgorsze , że koszty wzrosły o 150 zł uszczelka tylnego cylindra , niepotrzebny wydatek.
Jest to bardzo dziwne bo w tym cylindrze na 100 % przeskoczył rozrząd co najmniej o 1 ząb.
Gładź cylindra bez widocznych śladów przegrzania , żadnych rys ani innych niepokojących zjawisk
![Radosny :D](./images/smilies/3c.gif)
- KoSS
- Uczy się jeździć
- Posty: 51
- Rejestracja: pt lis 25, 2011 12:01 am
- Marka motocykla: XL1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Jak nie tłok a stuka to może sworzeń tłoka lub jego tuleja są uszkodzone jak masz już na wierzchu to sprawdź.
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
- seba0000
- Udaje motocyklistę
- Posty: 123
- Rejestracja: śr kwie 28, 2010 7:44 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Lobnitz b/Bielitz
Tak sprawdziłem i ustawiłem prawidłowo - przestawiony był o 1 ząb. Po odpaleniu pracował normalnie tylko cały czas rytmicznie stukał. Zastanawiam się czy jest sens zrzucać głowicę przedniego cylindra. Jeżeli w przednim byłaby kolizja i zawory byłyby pogięte to powinny być nie domknięte a to oznacza nadmierny luz podczas pomiaru CZY TAK ??? niech mnie ktoś poprawi jeżeli źle myślę bo dojdzie do tego , że rozbiorę cały silnikAli pisze:Sprawdziłes przed rozebraniem na znakach czy rzeczywiście rozrząd był przestawiony? Próbowałeś odpalić po poprawnym włożeniu napinacza?
![Smiech :lol:](./images/smilies/1i.gif)
Zastanawiam się jeszcze nad jednym jaki byłby objaw pękniętej sprężyny zaworowej ??? Jeżeli głowica wygląda OK i tłok nie nosi śladów kolizji to może tak.
A więc KOLIZJA POTWIERDZONA ALE W PRZEDNIM CYLINDRZE
Zawory ssące zgięte luz zaworowy przy "zamkniętym zaworze" ok. 1 mm. czyli ma co walić. Zawory wydechowe luz serwisowy OK.
![Obrazek](http://s9.postimage.org/fvy94nyi3/DSC02496.jpg)
tutaj szczelinomierz który wsunąłem bez większego oporu :
![Obrazek](http://s7.postimage.org/4qvtyyenb/DSC02497.jpg)
nie wiem jak się to stało , że w przednim. Moto stoi od 2 miechów więc mogło mi się poje...
Reszta zdjęć po zdjęciu głowicy w przyszłym tygodniu.
- KoSS
- Uczy się jeździć
- Posty: 51
- Rejestracja: pt lis 25, 2011 12:01 am
- Marka motocykla: XL1000
- Model: SD01
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
No to pech a miałem nadzieję że będziesz miał wszystko ok ![Smutny :(](./images/smilies/4.gif)
![Smutny :(](./images/smilies/4.gif)
"Czasami wychodzi lepiej niż planujesz" - pomyślał mąż, gdy rzucił młotkiem w kota, a trafił w żonę.
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl
http://www.studio-kom.pl
http://www.szafa-malolata.pl