Na początku chciałem wszystkim podziękować za pomoc:) co do termostatu to jeszcze przemyśle sprawę (czy oryginał czy zamiennik)
Janik5 nie przepraszaj nie masz za co o to w tym chodzi żeby sobie wzajemnie pomagać:) Zrób tak jak Ci doradził seba a dodatkowo może najpierw przeczyść styki od czujników może dobrze nie kontaktują przez co czujniki mogą trochę świrować:/
Po rozmowie z kolegą który uświadomił mnie że tzw oryginał też może być produkcji chińskiej zdecydowałem się na ten z TICO:) tylko mam pytanko - jaki to ma być dokładnie typ termostatu? bo nie orientuje się czy tico miało tylko jeden typ termostatu montowany
W moim przypadku nie podoba mi się czujnik pod chłodnicą , ma dwa wtyki a instalacja oryginalna ma jeden i mam do drugiego masę dorobioną do ramy , może ktoś pamięta ile ma wejść oryginalny.
Benio pisze:Po rozmowie z kolegą który uświadomił mnie że tzw oryginał też może być produkcji chińskiej zdecydowałem się na ten z TICO:) tylko mam pytanko - jaki to ma być dokładnie typ termostatu? bo nie orientuje się czy tico miało tylko jeden typ termostatu montowany
wymontuj swój i udaj się do sklepu na Piastowską (dawny sklep Fiat Polonez ) jadąc do dworca PKP po lewej stronie powyżej skrzyżowania do fabryki żarówek Philips. Tam mają na 100%
U mnie ten czujnik ma tylko jeden wtyk. Jeśli chodzi o ten kabelek co jest przykręcony do masy to też taki posiadam jest on podpięty pod jedno z mocowań wentylatora;) Wygląda mi to że tak to producent zaprojektował;)
Dzisiaj pokusiłem się o sprawdzenie jak to jest z tym termostatem i wskazaniem temperatury. A więc , otwarłem korek wlewu w chłodnicy i włożyłem tam termometr taki laboratoryjny rtęciowy wyskalowany do 100 *C. Zapaliłem moto i obserwowałem . Gdy wskaźnik temperatury był na drugiej kresce temperatura w chłodnicy oscylowała ok temp 76-78*C. gdy temperatura na wskaźniku osiągnęła wskazanie ze zdjęcia : - wtedy w chłodnicy miałem 100*C w/g wskazań termometru. Dodaję , że obieg był otwarty , bez korka. Chwilę później włączył się wentylator i zaczęło wyrzucać płyn chłodzący - gotował się. Podczas jazdy nagrzany na postoju silnik do połowy skali jest wychładzany do do temperatury poniżej drugiej kreski (dużo poniżej) czyli poniżej 75 *C czyli za mało. O co tu chodzi ? Dzieje się tak i na termostacie z Viadra i na tym z Tico. Ponadto termostat z Tico jest inny niż ten z Viadra tutaj z viadra :
tutaj termostat z tico : - jak widać nie ma grzybka z dołu.
Może jest to spowodowane złymi proporcjami płynu (50:50/woda destylowana : płyn chłodzący) lub jego zużyciem. Nie wiadomo też, czy poprzedni właściciel wymienił płyn tylko w chłodnicach czy w całym obiegu, w tym 'na cylindrach' (śrubka na obudowie przedniego - sekcja 6-5 w serwisówce).
Oczywiście zakładamy, że układ jest w pełni drożny, nie ma wycieków i wszystkie mechanizmy pod tytułem pompa wody, termostat pracują poprawnie
Płyn zalany - gotowiec . Jest roczny czysty. Układ jest drożny nie ma wycieków , pompa działa OK. Jednak zastanawia mnie termostat. Wydaje mi się , że termostat zbyt wcześnie puszcza na duży obieg. Bo wskazówka jeszcze nie przekroczy pierwszej !!! kreski a węże chłodnicy już zaczynają robić się ciepłe. Co dziwne dzieje się to na obu termostatach i tym z viadra i z tico.
Sprawdziłem w serwisówce początek otwarcia termostatu 75*C pełne otwarcie następuje przy 82*C. Więc ... sam już nie wiem . Być może tak ma być ?
Jeśli miałeś uszkodzony to na pewno się poprawi;) ja miałem poważne wątpliwości co do tego termostatu ale teraz nie żałuję decyzji i jestem z niego bardzo zadowolony:) bo utrzymuję temperaturę tak jak trzeba;)
Termostat różni się tylko kształtem.Zakres temperatur jest chyba identyczny jak tego z motocykla.Cena kilka razy niższa i dostępny od ręki.W małej miejscowości to ważne.
Ostatnio zmieniony pt paź 12, 2012 9:05 am przez Zbyszek00, łącznie zmieniany 1 raz.
Zbyszek Był IŻ 250 w dawnych latach ,następnie Suzki GS 450 ,Intruder VS 700 , Varadero,Triumch Sprint ,Varadero
Dokładnie:) temperatura otwarcia taka sama czyli 82 stopnie:) a cena jak napisałeś o wiele niższa od oryginału bo za niego w bielsko krzyknęli mi 230 zł i dodatkowo trzeba czekać około tygodnia - dramat a za termostat od tico zapłaciłem 30 zł i to za górną półkę:) także jak ktoś ma problem z termostatem to ten z tico jest może nie idealny ale bardzo dobry:)
Działanie termostatu sprawdzone.Nadal wskażnik nie stoi na połowie tylko na drugiej kresce.Ale jest i tak lepiej od poprzedniego.Tamten nie ruszal wzkazówki wskaźnika wcale.
Zbyszek Był IŻ 250 w dawnych latach ,następnie Suzki GS 450 ,Intruder VS 700 , Varadero,Triumch Sprint ,Varadero