viadro pali bezpieczniki

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

viadro pali bezpieczniki

#1 Post autor: booros »

witam,

tydzien temu mialem kilka spraw do zalatwienia na miescie i pojechalem viaderkiem - wszystko cacy, zalatwilem swoje siadlem i aku padl, silnik troche pokrecil i koniec.

poprosilem osobe obok zeby mnie popchnela i odpalilem na pych.

aku dalem pod prostownik, elegancko sie naladowal.

dzisiaj schodze wstawiam aku i po podlaczeniu - zero, zegarki zgaszone, nie ma pradu.


zaczalem ogladac wszystkie bezpieczniki, w malej czarnej puszeczce wszystko bylo ok, natomiast znalazlem przepalono zielony 30A w "ogumowaniu" z przykrywka fuse.

pozniej po podlaczaniu to samo 3x 30A spalone i bylo czuc smrodek....

wczesniej przed podlaczeniem odlaczylem kable od zapalniczki.

ma ktos jakis pomysl co moze robic zwarcie?

lipa jest bo potrzebuje moto na czwartek.
Get your motor runnin'

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#2 Post autor: james »

Na szczęście nie miałem okazji doświadczyć tego na swoim sprzęcie, ale mogę Tobie powiedzieć, co ja bym zrobił. Mianowicie:
-Otworzył serwisówkę na stronie 383 (diagram połączeń),
-sprawdził, co wchodzi do głównego, 30A bezpiecznika - z tego co na szybko sprawdziłem to:
+regulator napięcia
+bezpiecznik 10A (licznik/zegary)
+przekaźnik "włącznik 'start/stop' silnika"
+przekaźnik sygnalizacji luzu
+moduł zapłonowy

-sprawdziłbym połączenia.

Z tego co przeczytałem, dało się odpalić na pych, czyli może jest tak, że skleiły się szczotki na rozruszniku i stąd wysoki pobór prądu?

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#3 Post autor: piter121 »

Kable do przegladu , moze byc gdzies przetarcie na kablach , sprawdz tez wszystjie wtyczki czy nie maja zadnych podpalen

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

#4 Post autor: booros »

dzieki za rady, zerkne na okablowanie i takie moze banalne pytanie, ale gdzie dokladnie mam szukac regulatora napiecia ?

gdzies czytalem podobny temat i koledze z forum wlasnie ten regulator padl przy podobnych objawach...
Get your motor runnin'

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#5 Post autor: piter121 »

Masz go albo z lewej , albo z prawej strony pod plastikowa oslona , zdejujesz siedzenie i ta oslone wkolo siedzenia, ta w kolorze motocykla, o ile dobrze pamietam to po zdjeciu siodla bedzie widac regulator, idzie do niego gruba wiazka 5 kabli ,3 zolte ,czerwony i czarny o ile sie nie myle

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#6 Post autor: james »

Tak jak powiedział kolega piter, jest z prawej strony, czyli ściągasz siedzenie i plastikową maskownice (4 śruby imbusowe).
Krążą legendy, że jeżeli regulator nie jest przykręcony do ramy a są podłączone do niego kable (i oczywiście odpalony silnik) to można go spalić, ze względu na brak masowania z ramą. Czy to prawda to nie wiem.

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

#7 Post autor: booros »

dzieki panowie, w weekned lukne moze czegos sie dopatrze, pozdrawiam
Get your motor runnin'

drachu01
Udaje motocyklistę
Posty: 105
Rejestracja: pn sie 13, 2012 11:31 am
Lokalizacja: Sworoń

#8 Post autor: drachu01 »

ja bym zaczął od tych kabli odłączonych od zapalniczki1
skoro problem pojawił się akurat po tym zabiegu1
no risk,no fun

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

#9 Post autor: booros »

witam,

problem nadal nie rozwiazany.

dzis spalilem kolejne bezpieczniki.

po podlaczeniu akumulatora spala sie 30A bezpiecznik glowny.

Udalo mi sie jednak odpalic motocykl- szybciej niz bezpiecznik sie spalil- wiec to nie szczotki sa przyczyna problemu - a jak zgasilem moto bezpiecznik blyskawicznie sie spalil i smrod i dymek poszedl wlasnie z tego regulatora.

Nadal nie wiem gdzie jest problem,

Czy ta wiazka co idzie do regulatora tez jest owinieta u was w czarna tasme izolacyjna - moze poprzedni wlasciciel cos kombinowal- nie wiem.

na regulatorze mam SH i jakies numery - to standardowy, czy juz jakis zamiennik?

mysle, ze zanim wymienie ten regulator sprawdze jeszcze ta wiazke i styki co do niego ida- nie wiem cholera gdzie jest problem.

nie chce sie wladowac w koszty tym bardziej, ze nie ma gwarancji ze po wymianie bedzie ok :(
Get your motor runnin'

piter121
Stały bywalec - trochę wymiata
Posty: 298
Rejestracja: wt lut 28, 2012 12:02 am
Marka motocykla: Honda Varadero 1000
Rocznik: 2004
Lokalizacja: manchester/ gorzow wlkp

#10 Post autor: piter121 »

U mnie przewody od regulatora ida w czrnej oslonie , sa luzne w tej oslonie zadnej tasmy, jedyne co moge ci poradzic ,to porozpinaj wszystkie kostki , wlacz zaplon i wpinaj je ponownie , jak walnie bezpiecznik to zobaczysz co wpioles , mysle ze w ten sposob sprawdzisz ,gdzie jest przyczyna

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#11 Post autor: james »

Zawsze też możesz odpalić moto bez regulatora i zobaczyć, czy sytuacja się powtórzy.

Awatar użytkownika
booros
Udaje motocyklistę
Posty: 115
Rejestracja: czw paź 21, 2010 6:03 pm
Lokalizacja: Genewa

#12 Post autor: booros »

witam, wczoraj wrocilem do tematu.


po podlaczeniu aku wywala nadal bezpiecznik glowny,

kable wydaja sie ok,

smrod szedl z regulatora- oryginal

SH693-12

pojade dzis na szrot rozejrzec sie za uzywanym.

wrazie czego moze ktos poleci jakis zamiennik - zeby zgadzal sie rozstaw na sruby?

gdzies slyszalem, ze od dukata sie nada - moze ktos potwierdzic.



a poza tym to wszystkiego dobrego w nowym roku.

pozdrawiam
Get your motor runnin'

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#13 Post autor: janki5 »

Ja mam regulator jak chcesz to mogę Ci go wysłać i jak ci będzie pasował to coś mi odpalisz . Mi w tamtym roku przestał ładować więc pojechałem do Olka i kupiłem zamiennik i okazało się że tez nie ładuje , a przyczyną było to że wiozłem go na przyczepce w śnieżyce (nie miałem wyjścia musiałem) i sól na drodze zrobiła swoje przeczyszczenie wtyczek i wszystko wróciło do normy , a że ten był nowy i kosztował trzy stówy to go zostawiłem. I tak stary leży już prawie rok w garażu.Sprawdż jakie napięcia ci wychodzą z alternatora.

janki5
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 346
Rejestracja: pn maja 28, 2012 12:44 pm
Imię: Marcin
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero xl 1000
Rocznik: 2008
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój

#14 Post autor: janki5 »

Nie zobaczyłem z kąd jesteś , raczej nie ma sensu . ale sprawdż napięcia i czy nie jest walnięta jedna

Awatar użytkownika
james
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 2208
Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
Imię: Marek
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero
Rocznik: 2000
Lokalizacja: Poznań

#15 Post autor: james »

Ja mam regulator Ducati Energia i zapewne o ten Tobie również chodzi:
http://allegro.pl/ducati-energia-regula ... 02308.html

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”