To na wypadek resetowania budzików??Czarny pisze:Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.
Obie żarówki jednocześnie
Generalnie to dość dziwna sprawa z tym resetem-jest przy spadku napięcia,to oczywista oczywistość,ale normalnie rozwijając temat to aku powinno być już martwe.
3tyg temu chciałem pierwszy raz w tym roku przewietrzyć moto no i d.pa =prądu nie było(coś tam zakręcił ale jeszcze paliwówka zapowietrzona była więc silnik złapał i po paru sek.zdechł)
Naładowałem,i wczoraj najpierw poszedłem na przeszpiegi czy odpali(odpalił aż miło)a dopiero potem w ciuchy.Reasumując=aku trzyma,to czemuż te budziki co i rusz ustawiać trzeba,może ten Twój patent ze światłem to dobry kierunek jednak jest :roll:
3tyg temu chciałem pierwszy raz w tym roku przewietrzyć moto no i d.pa =prądu nie było(coś tam zakręcił ale jeszcze paliwówka zapowietrzona była więc silnik złapał i po paru sek.zdechł)
Naładowałem,i wczoraj najpierw poszedłem na przeszpiegi czy odpali(odpalił aż miło)a dopiero potem w ciuchy.Reasumując=aku trzyma,to czemuż te budziki co i rusz ustawiać trzeba,może ten Twój patent ze światłem to dobry kierunek jednak jest :roll:
Inteligentne rozwiązanie, proste i z możliwością dodatkowego wyłączenia świateł mijania małym pstryczkiem ( np. przy pracach garażowych i słabej baterii) Dziękuję - tak zrobię i jaCzarny pisze:Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.
Pozdrawiam
-
- Sympatyk
- Posty: 758
- Rejestracja: wt lip 15, 2008 11:06 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000VA
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Warszawa Wawer
Niema pstryczka, masa od kontrolki oleju przerywa obwód-kontrolka gaśnie po uruchomieniu światła się zapalają. Przekaźnik w funkcji pracy tylko pomiędzy włączeniem zapłonu a uruchomieniem silnika.daro pisze:Inteligentne rozwiązanie, proste i z możliwością dodatkowego wyłączenia świateł mijania małym pstryczkiem ( np. przy pracach garażowych i słabej baterii) Dziękuję - tak zrobię i jaCzarny pisze:Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.
Pozdrawiam
tak rozumiem ... za pomocą pstryczka można podać masę niezależną od czujnika oleju z zabezpieczeniem diodą w kierunku kontrolki oleju i mieć możliwość kontroli oświetlenia w każdej sytuacji np. jazda po szutrach z troski o H4Czarny pisze:Niema pstryczka, masa od kontrolki oleju przerywa obwód-kontrolka gaśnie po uruchomieniu światła się zapalają. Przekaźnik w funkcji pracy tylko pomiędzy włączeniem zapłonu a uruchomieniem silnika.daro pisze:Inteligentne rozwiązanie, proste i z możliwością dodatkowego wyłączenia świateł mijania małym pstryczkiem ( np. przy pracach garażowych i słabej baterii) Dziękuję - tak zrobię i jaCzarny pisze:Ja poprostu przeciąłem przewód zasilający przekaźnik od świateł i zastosowałem przekaźnik z 5 nóżkami, którego masa jest podpięta pod kontrolkę od oleju.
Po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany i światła się nie zapalają, jak silnik pracuje, masa zanika przekaźnik się zwiera i zapala światła.
Pozdrawiam
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: sob kwie 20, 2013 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2003
Re: Obie żarówki jednocześnie
Witam wszystkich !!!
A mógłbyś Czarny albo Daro opisać jak to działa, że zasilanie pojawia się dopiero gdy zgaśnie lampka od oleju?
Jak to fizycznie jest realizowane, że teoretycznie gdy napięcie znika (gaśnie kontrolka od oleju) to pojawia się ono na światłach? Chodzi mi o to jak to się dzieje że po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany? Czy to jest jakiś przekaźnik rozłączający czyli odwrotny do powszechnie stosowanych włączających? Pozdrawiam.
A mógłbyś Czarny albo Daro opisać jak to działa, że zasilanie pojawia się dopiero gdy zgaśnie lampka od oleju?
Jak to fizycznie jest realizowane, że teoretycznie gdy napięcie znika (gaśnie kontrolka od oleju) to pojawia się ono na światłach? Chodzi mi o to jak to się dzieje że po włączeniu zapłonu obwód jest przerywany? Czy to jest jakiś przekaźnik rozłączający czyli odwrotny do powszechnie stosowanych włączających? Pozdrawiam.
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 18
- Rejestracja: sob kwie 20, 2013 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2003
Re: Obie żarówki jednocześnie
Oki, już sobie to rozrysowałem i sam doszedłem jak to jest zrobione
Po prostu wykorzystujemy 87a, który rozłącza a ja cały czas uparcie myślałem o 87, który załącza.
Pozdrawiam.
Po prostu wykorzystujemy 87a, który rozłącza a ja cały czas uparcie myślałem o 87, który załącza.
Pozdrawiam.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re:
Pora na odświeżenie pytania , na które nie podano odpowiedzi. Pytam bo też nie wiem jak włączyć samo światło pozycyjne, NIE mijania, NIE drogowe jak koledzy odpowiadali.daro pisze:Witam,
Skoro poruszony był temat świateł pozycyjnych to się podłączę z zapytaniem : jak w XL1000 z 2007 (jesli rok ma znaczenie) włącza się światła pozycyjne ... bo jakoś kurcze po tylu motocyklach w tym pierwszym nie mogę znaleźć sposobu na nie :?
Skoro jest centralnie zamontowana żarówka światła pozycyjnego to chyba jakoś ją się powinno załączać.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 82
- Rejestracja: pt mar 07, 2014 8:37 pm
- Imię: Paweł
- Marka motocykla: HONDA
- Model: VARADERO
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: ŁÓDZKIE
Re: Obie żarówki jednocześnie
jeśli chodzi o model SD1
to masz na kierownicy z lewej przełączniki (świateł sygnał kierunki)
od świateł masz suwak góra dół więc przełączasz w górę do połowy świeci tylko pozycyjne(postojowe)ta mała żarówka na środku
jeśli suwak pociągniesz do samej góry zaświecą się światła mijania a światła drogowe (długie) przełączasz przyciskiem nie do końca pamiętam w jakiej pozycji musi być kluczyk ale na pewno musi być bez niego nie ma pokojówek
mam nadzieję że o to ci chodziło
to masz na kierownicy z lewej przełączniki (świateł sygnał kierunki)
od świateł masz suwak góra dół więc przełączasz w górę do połowy świeci tylko pozycyjne(postojowe)ta mała żarówka na środku
jeśli suwak pociągniesz do samej góry zaświecą się światła mijania a światła drogowe (długie) przełączasz przyciskiem nie do końca pamiętam w jakiej pozycji musi być kluczyk ale na pewno musi być bez niego nie ma pokojówek
mam nadzieję że o to ci chodziło
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Obie żarówki jednocześnie
Nie przeczytałeś kolego całego mojego posta w cytacie jest napisane, że chodzi o SD02 rok 2007Pawlo pisze:jeśli chodzi o model SD1
to masz na kierownicy z lewej przełączniki (świateł sygnał kierunki)
od świateł masz suwak góra dół więc przełączasz w górę do połowy świeci tylko pozycyjne(postojowe)ta mała żarówka na środku
jeśli suwak pociągniesz do samej góry zaświecą się światła mijania a światła drogowe (długie) przełączasz przyciskiem nie do końca pamiętam w jakiej pozycji musi być kluczyk ale na pewno musi być bez niego nie ma pokojówek
mam nadzieję że o to ci chodziło
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"
- mefiozo
- Sympatyk
- Posty: 440
- Rejestracja: czw sty 15, 2015 10:13 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Iława
Re: Obie żarówki jednocześnie
Z tego co mi wiadomo to nie można włączyć samej pozycji, ot taki zonk homologacyjny.
-
- Sympatyk
- Posty: 749
- Rejestracja: czw sie 01, 2013 10:03 pm
- Imię: Andrzej
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: lubuskie
Re: Obie żarówki jednocześnie
I tak może być. to po kiego ch... ta żarówka ? Ale jaja..mefiozo pisze:Z tego co mi wiadomo to nie można włączyć samej pozycji, ot taki zonk homologacyjny.
Ktoś gdzieś kiedyś napisał "cztery koła poruszają ciało a dwa duszę"