alternator
- 
				Marko
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 11
- Rejestracja: sob mar 09, 2013 7:48 pm
- Lokalizacja: Mielec
alternator
Cześć, mam takie zapytanie, grzeje mi się alternator do ponad 100 stopni, czy jest to normalne w Varadero, dodam, że ładowanie jest ok
			
			
									
									Pozdrawiam
Marko
						Marko
- płock1964
- Sympatyk Weteran 
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: alternator
A w jaki sposób Kolega to zmierzył ?Marko pisze:Cześć, mam takie zapytanie, grzeje mi się alternator do ponad 100 stopni, czy jest to normalne w Varadero, dodam, że ładowanie jest ok
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
						... czy powinno to się jakoś uwidaczniać na prądzie ładowania ?Kuba-car pisze:Być może jest to początek końca alternatora,temat był już opisywany-ponieważ najprawdopodobniej masz zwarcie na uzwojeniu to w/w awaria powoduje w skrajnych przypadkach zapalenie się par oleju i wystrzały uszczelki pokrywy zaworów.
tu masz dane od Varadero :Marko pisze:Noto nie pocieszyliście mnie .Panowie mam dwa pytania a mianowicie ;czy miał ktoś z kolegów takie odczucie ,ze lewy dekiel bardziej się nagrzewa od prawego i drugie pytanie Czy od silnika z vtr będzie pasował altek do viadra oczywiście używka ?

wiec musisz porównać .
... poszukaj w necie OEM Parts do VTR ... porównasz wówczas Part No ..Marko pisze:dzięki Daro ,ale nic nie kapuje z tego rysunku .chodzi mi o wymiary tych statorów . Do vtr znalazłem na necie wymiary ,lecz nie mogę znaleźć do wiadra .Pytam ,ponieważ na necie można kupić szybciej altka od vtr niz od viadra
i tak :
Varadero stojan nr katalogowy - 31120-MBT-F21
VTR stojan .... - ......................
jeśli wstawiali takie same to nr powinny być identyczne ... tak mi się wydaje,
chyba że różnią się jakąś duperelą np kostką to :? .. du..a
a ja zacząłbym od pomiaru prądów ładowania , izolacji itp. nie jestem elektrykiem, więc warto zapytać fachowca .. na mój rozum to Twój alternator produkuje prąd ale jest jakiś problem z jego obiorem ( regulator , bateria ) gdy jest bateria zasiarczona to regulator podnosi prąd ładowania bo w instalacji spada napięcie, a aku. tego nie przyjmuje , więc zaczyna się grzać alternator ... nie traktuj tego poważnie bo to tylko moje widzi mi się ...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
a
Lewy dekiel zawsze jest cieplejszy niż prawy, co nie wydaje się być dziwne... zauważ, że tutaj oprócz powietrza, alternator jest chłodzony olejem, a ten nie ma 40 stopni przy temperaturze operacyjnej silnika  Czy taka temperatura jest normalna? nie mam pojęcia...
  Czy taka temperatura jest normalna? nie mam pojęcia... 
Alternator możesz sprawdzić na kilka sposobów, zacznij od sprawdzenia napięć międzyfazowych na kostce - zarówno włożonej jak i odpiętej. Na odpiętej, przy jałowych obrotach (~1200RPM) powinno być około 20V napięcia zmiennego, przy podpiętej, z wyłączonymi światłami około 8V. Najważniejsze, żeby na każdej fazie był identyczny wynik (+/- 0.5V). Sprawdź jeszcze co masz za regulator, czy oryginał Hondy, czy dobry zamiennik, czy może szajs za 50 złotych z allegro...
Ostatecznie, podłącz miernik i "rozkręć" silnik do 6tys obrotów (włączone światła/temperatura operacyjna/podpięty alternator) - jeżeli napięcie na aku, zacznie spadać to alternator do zmiany (u mnie leciało do 11/12V).
Jeżeli uznasz, że altek jest uszkodzony i chcesz regenerować to mogę dać Tobie namiary na gościa co zna się na rzeczy
			
			
									
									
						 Czy taka temperatura jest normalna? nie mam pojęcia...
  Czy taka temperatura jest normalna? nie mam pojęcia... Alternator możesz sprawdzić na kilka sposobów, zacznij od sprawdzenia napięć międzyfazowych na kostce - zarówno włożonej jak i odpiętej. Na odpiętej, przy jałowych obrotach (~1200RPM) powinno być około 20V napięcia zmiennego, przy podpiętej, z wyłączonymi światłami około 8V. Najważniejsze, żeby na każdej fazie był identyczny wynik (+/- 0.5V). Sprawdź jeszcze co masz za regulator, czy oryginał Hondy, czy dobry zamiennik, czy może szajs za 50 złotych z allegro...
Ostatecznie, podłącz miernik i "rozkręć" silnik do 6tys obrotów (włączone światła/temperatura operacyjna/podpięty alternator) - jeżeli napięcie na aku, zacznie spadać to alternator do zmiany (u mnie leciało do 11/12V).
Jeżeli uznasz, że altek jest uszkodzony i chcesz regenerować to mogę dać Tobie namiary na gościa co zna się na rzeczy




