Wymiana klockow hamulcowych
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
I po co było tyle szukać - oryginały są o 3 złote droższe, a z nich nie trzeba wyciągać blaszek żeby się zmieściły
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Bardziej obstawiam, że to kwestia przeznaczenia tych klocków - tylny zacisk - a jak wiemy, te na tył są zazwyczaj grubsze i nie zawsze pasują na przód Tak mi się wydaje :Pzalmen3 pisze:I po co było tyle szukać - oryginały są o 3 złote droższe, a z nich nie trzeba wyciągać blaszek żeby się zmieściły
Pozdrawiam
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Co też jest kolejnym argumentem za oryginałami - nigdy nie pomylisz tyłu z przodem
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- dario
- Uczy się jeździć
- Posty: 70
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Gdynia
Re:
piter121 pisze:Kolego prosta sprawa, wykrecasz ta srube na klucz imbusowy , wysuwasz stare klocki i wsuwasz nowe pod minimalnym skosem , poczujesz jak bedzie lekko sprezynowac , podciagasz do gory zeby wsadzic ta srube i dokrecasz, nowe klocki beda grubsze tak wiec musisz recznie wycofac tloczki [url=http://postimage.org/image/71pfo7 ... .jpg[/img]
[/url]
A ktoś mi powie co to za śruba tzn rozmiar długość, gwint itp...ta imbusowa? u mnie w ogóle jest na zwykły śrubokręt a tak diabelsko zaciśnięta, że muszę ją zniszczyć żeby odkręcić i trzeba kupić nową.
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Re:
Jeżeli jest "śrubokręt" to pewnie masz SD01 (jak ja). Jest to tylko zaślepka, pod którą znajduje się właściwa śruba - imbus.dario pisze:piter121 pisze:Kolego prosta sprawa, wykrecasz ta srube na klucz imbusowy , wysuwasz stare klocki i wsuwasz nowe pod minimalnym skosem , poczujesz jak bedzie lekko sprezynowac , podciagasz do gory zeby wsadzic ta srube i dokrecasz, nowe klocki beda grubsze tak wiec musisz recznie wycofac tloczki [url=http://postimage.org/image/71pfo7 ... .jpg[/img]
[/url]
A ktoś mi powie co to za śruba tzn rozmiar długość, gwint itp...ta imbusowa? u mnie w ogóle jest na zwykły śrubokręt a tak diabelsko zaciśnięta, że muszę ją zniszczyć żeby odkręcić i trzeba kupić nową.
- dario
- Uczy się jeździć
- Posty: 70
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Wymiana klockow hamulcowych
to w takim razie jak ją zdjąć?
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.
- Adamko
- Udaje motocyklistę
- Posty: 141
- Rejestracja: ndz mar 31, 2013 8:42 pm
- Imię: Adam
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana klockow hamulcowych
psikaj jakimś płynem penetrującym. Po 2-3 dniach powinna odpuścić. Ja miałem podobny problem w puszcze. Po dwóch dniach śruba puściła. Potrzeba niestety na to czasu.dario pisze:to w takim razie jak ją zdjąć?
Nic nie jest takim jakim być się wydaje
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Wymiana klockow hamulcowych
Popsikaj WD40, poczekaj z 1H. Do tego będzie Tobie potrzebny dobrze dopasowany śrubokręt z możliwością dołożenia ramienia na końcu, albo "gedora" z końcówką płaską. Jeżeli końcówka nie będzie dobrze spasowana, to licz się z tym, że albo wszystko dookoła będzie porysowane, albo nie odkręcisz.dario pisze:to w takim razie jak ją zdjąć?
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Wymiana klockow hamulcowych
Ta zaślepka na płaski wkrętak jest rodzajem kontry dla bolca pod spodem ( przeciwdziała odkręcaniu ). Ja mam wypróbowany sposób - odkręcam kluczem udarowym pneumatycznym z płaską końcówką, podgrzewając okolicę naokoło zaślepki, a dzień wcześniej WD-40. Jak zniszczysz ten korek, można go dorobić ze śruby imbusowej M8.james pisze:Popsikaj WD40, poczekaj z 1H. Do tego będzie Tobie potrzebny dobrze dopasowany śrubokręt z możliwością dołożenia ramienia na końcu, albo "gedora" z końcówką płaską. Jeżeli końcówka nie będzie dobrze spasowana, to licz się z tym, że albo wszystko dookoła będzie porysowane, albo nie odkręcisz.dario pisze:to w takim razie jak ją zdjąć?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- dario
- Uczy się jeździć
- Posty: 70
- Rejestracja: wt lip 17, 2012 8:36 pm
- Imię: Dariusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Wymiana klockow hamulcowych
Właśnie bałem się podgrzewać, bo nie miałem takiego precyzyjnego palnika a cały zacisk nagrzewać???wolałem nie ryzykować, żeby czegoś nie podgrzać niepotrzebnie.
Musiałem ją rozwiercić, bo ani WD ani klucze spasowane i te zwykłe nie dały rady, zapiekło się na cacy. Wiertełko kobaltowe i dało rade, odkręciłem.
Będę musiał coś wykombinować żeby to ładnie zaślepić. może faktycznie wykorzystam pomysł kolegi z Imbusem.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Musiałem ją rozwiercić, bo ani WD ani klucze spasowane i te zwykłe nie dały rady, zapiekło się na cacy. Wiertełko kobaltowe i dało rade, odkręciłem.
Będę musiał coś wykombinować żeby to ładnie zaślepić. może faktycznie wykorzystam pomysł kolegi z Imbusem.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Teściowa jest mi tak samo potrzebna jak popielniczka na motocyklu.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Wymiana klockow hamulcowych
Pomysł pochodzi z FAT, a wcześniej był opisany w Świecie Motocykli . Takie elementy jak zaciski podgrzewamy nie palnikiem , lecz opalarką - bardzo przydatna maszyneria , ostatnio zepsuła się użytkowana przezemnie 10 lat - spadła . Kupiłem nową za 40 zł.dario pisze:Właśnie bałem się podgrzewać, bo nie miałem takiego precyzyjnego palnika a cały zacisk nagrzewać???wolałem nie ryzykować, żeby czegoś nie podgrzać niepotrzebnie.
Musiałem ją rozwiercić, bo ani WD ani klucze spasowane i te zwykłe nie dały rady, zapiekło się na cacy. Wiertełko kobaltowe i dało rade, odkręciłem.
Będę musiał coś wykombinować żeby to ładnie zaślepić. może faktycznie wykorzystam pomysł kolegi z Imbusem.
Dzięki wszystkim za pomoc.
A śrubę jeszcze szybcie i ładniej gwintuje się narzynką , ale na tokarni - znajomy tokarz wziął odemnie dyche na browar za 10 sztuk .
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
Re: Wymiana klockow hamulcowych
U mnie był ten sam problem, poradziłem sobie bez żadnych problemów czymś takim
http://allegro.pl/bass-polska-srubokret ... 30787.html
http://allegro.pl/bass-polska-srubokret ... 30787.html