dym z regulatora
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
dym z regulatora
słuchajcie kochani!! pomocy
Dzis włożyłem aku do wiaderka i chciałem uruchomić
wtem poczułem smród i ujrzałem dym z Regulatora nap.
masakra.odłaczyłem i nie wiem co dalej robic...
PROSZĘ O POMOC
Dzis włożyłem aku do wiaderka i chciałem uruchomić
wtem poczułem smród i ujrzałem dym z Regulatora nap.
masakra.odłaczyłem i nie wiem co dalej robic...
PROSZĘ O POMOC
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
Aku włożyłeś po zimowej przerwie tak? Wcześniej normalnie jeździłeś i nie było niepokojących objawów? Jakie regulator? Oryginał?
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
Tak po zimowej przerwie.orginał.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
Okej. Ja bym zaczął od sprawdzenia instalacji, jeżeli będzie w porządku to najprawdopodobniej regulator do wymiany (chyba, że masz możliwość sprawdzenia regulatora u kogoś/od kogoś to warto od tego zacząć).
Na początek sprawdź stan styków w regulatorze i kostki (czy jakieś końcówki nie są zaśniedziałe). Sprawdź też masowanie reglera.
Na początek sprawdź stan styków w regulatorze i kostki (czy jakieś końcówki nie są zaśniedziałe). Sprawdź też masowanie reglera.
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
na zakończenie sezonu zdjąłem owiewki i gmole, czyściłem styki elektryczne wtryskując preparat do elektryki . Rozłączałem kostki od:
kierunki przód
lampa przód
gniazdo zapalniczki
wskaźnik paliwa
Zdjałem równiez zbiornik paliwa
Kilka dni w stecz skręciłem wszystko do kupy no i dzisiaj włożyłem aku i taka checa.Smród, dym i tyle.Bezpiecznik główny 30 cały nie spalony.Pomyslałem że może masy gdzieś nie trzyma. No ,gupi, jestem w tej sytuacji.
Dzięki James.
Znam pewnego magika od moto więc jutro z mierniczkiem posprawdzamy wszycho.
Dam znac.hej
kierunki przód
lampa przód
gniazdo zapalniczki
wskaźnik paliwa
Zdjałem równiez zbiornik paliwa
Kilka dni w stecz skręciłem wszystko do kupy no i dzisiaj włożyłem aku i taka checa.Smród, dym i tyle.Bezpiecznik główny 30 cały nie spalony.Pomyslałem że może masy gdzieś nie trzyma. No ,gupi, jestem w tej sytuacji.
Dzięki James.
Znam pewnego magika od moto więc jutro z mierniczkiem posprawdzamy wszycho.
Dam znac.hej
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
To na 99% nie ma wpływu.Pianek pisze:Rozłączałem kostki od:
kierunki przód
lampa przód
gniazdo zapalniczki
wskaźnik paliwa
Co to był za preparat? Może poszło zwarcie, a może spray słabo (wcale) odparowuje i gdy regulator dostał wyższą temperaturę (a w Viadrze może mieć i 60stopni...) to zaczęło się wytapiać?
Tego nie chciałem proponować, bo trzeba odpalić moto. Jeśli już idziemy w te stronę to możesz sprawdzić jakie jest napięcie na regulatorze, jakie na aku i co się dzieje na kostce alternator-regulator, czy czasami się poważnie nie grzeje.Pianek pisze:Znam pewnego magika od moto więc jutro z mierniczkiem posprawdzamy wszycho.
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
CLEAN TRONIC środek do czyszczenia klem i styków.
Dwa lata temu jak sobie przypominam stałem na skrzyżowaniu i czekałem na światło i wtedy silnik zgasł i nigroma nic nie kreciło.po kilku minutach gdy juz zasapałem sie pchakjąc go pod górkę spróbowałem go odpalić i pojechałem dalej jakby nigdy nic.Hymmm a może już wtedy umierał regulator.Praca silnika tez nie była już równomierna,Czasami dało sie slyszeć metaliczny stuk w silniku wtedy spadał na chwile z obrotów i znowu odzyskiwał moc.Nie wiem co mam mysleć no ale jutro posprawdzam kostki i styki i wykonam pomiary napiecia.
Ten preparat wtrysnąłem również w stacyjkę, przełączniki świateł, klakson bo zmieniara świateł i kierunki czasem się zacinały.Teraz dzialaja elegancko.Czy to mogło spowodować jakieś zwarcie? Hmm...
Dwa lata temu jak sobie przypominam stałem na skrzyżowaniu i czekałem na światło i wtedy silnik zgasł i nigroma nic nie kreciło.po kilku minutach gdy juz zasapałem sie pchakjąc go pod górkę spróbowałem go odpalić i pojechałem dalej jakby nigdy nic.Hymmm a może już wtedy umierał regulator.Praca silnika tez nie była już równomierna,Czasami dało sie slyszeć metaliczny stuk w silniku wtedy spadał na chwile z obrotów i znowu odzyskiwał moc.Nie wiem co mam mysleć no ale jutro posprawdzam kostki i styki i wykonam pomiary napiecia.
Ten preparat wtrysnąłem również w stacyjkę, przełączniki świateł, klakson bo zmieniara świateł i kierunki czasem się zacinały.Teraz dzialaja elegancko.Czy to mogło spowodować jakieś zwarcie? Hmm...
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
Skoro to był specjalistyczny spray to faktycznie mało prawdopodobne, żeby poszło zwarcie. Spotkałem się na jakimś forum z podobnym opisem i przyczyną była spalona kostka przy głównym bezpieczniku (30A)... Sprawdź jeszcze kostkę pod bakiem.
Temat dłuuugi, ale warto poczytać:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... ?f=4&t=673
A tutaj instrukcja, jak sprawdzić ładowanie (gdzieś w tym temacie jest chyba lepsza):
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =90#p55913
Temat dłuuugi, ale warto poczytać:
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... ?f=4&t=673
A tutaj instrukcja, jak sprawdzić ładowanie (gdzieś w tym temacie jest chyba lepsza):
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... =90#p55913
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
ok sprawdze.dzieki
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
Miałeś rację James spalony główny bezp, kostka zesmażona regiel padł.Mam od zioma drugi więc na dniach zapakuje i sprawdze. Kostke rozprułem , zlutowałem na nowo wsówki i połączyłem z przewodami.Zobaczymy co z tego wyjdzie. Przy okazji zauważyłem gdy zdjałem zbiornik że mam ułamany element mocujący linke ssania przy gwincie za co{ serdecznie} dziękuję mechanikowi z Olsztyna który tak umiejetnie rozbierał gaźniki.Partactwo.No nic kolejne zadanie do zrealizowania przed sezonem.
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
dodam jeszcze że prąd powrócił. Tzn kręci rozruch bez regla.Gdy podłaczam stary regiel wszycho znika.
Pozdro.
Pozdro.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: dym z regulatora
A to już zostało rozwiązane, proszę :Pianek pisze:Miałeś rację James spalony główny bezp, kostka zesmażona regiel padł.Mam od zioma drugi więc na dniach zapakuje i sprawdze. Kostke rozprułem , zlutowałem na nowo wsówki i połączyłem z przewodami.Zobaczymy co z tego wyjdzie. Przy okazji zauważyłem gdy zdjałem zbiornik że mam ułamany element mocujący linke ssania przy gwincie za co{ serdecznie} dziękuję mechanikowi z Olsztyna który tak umiejetnie rozbierał gaźniki.Partactwo.No nic kolejne zadanie do zrealizowania przed sezonem.
http://www.hondavaradero.pl/phpBB3/view ... lit=ssanie
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Rekrut
- Posty: 47
- Rejestracja: wt cze 26, 2012 8:38 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Mazury
Re: dym z regulatora
JEST LIPA BO CHODZI TUTAJ O METALOWĄ NAGWINTOWANĄ KOŃCÓWE POŁĄCZONĄ Z KORPUSEM GAŹNIKA.TO WŁAŚNIE TO JEST WYŁAMANE.koŃCÓWA LINKI Z PLASTIKEIM JEST OK ALE W TYM NAKRĘCANYM PLASTIKOWYM ELEMENCIE TKWI KAWAŁEK METALOWY Z GWINTEM.NIE ROZBIERAŁEM JESZCZE TEGO BO BYŁEM ZBYT OBRUSZONY TYM FAKTEM I PARTACTWEM MECHANIORA KTÓRY TO ZEPSÓŁ.JAK SIĘ USPOKOJĘ TO ZNOWU PODEJDE DO TEGO TEMATU.POMYSLAŁEM ŻEBY TO MOŻE POTRAKTOWAĆ JAKĄŚ POKSYLINĄ?
NAPRAWIĆ TRZEBA.
pOZDRAWIAM
NAPRAWIĆ TRZEBA.
pOZDRAWIAM
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2208
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: dym z regulatora
Dobrze, że znalazłeś przyczynę - źle, że wiąże się to z kosztami. Jeżeli główny bezpiecznik padł a kostka zmieniła kształt to trzeba przeprowadzić pełną "diagnostykę" układu ładowania, czyli alternator, regulator (tutaj wiemy już, że jest koniec), dwie kostki i aku. Wieczorem opiszę Tobie dokładnie co warto zrobić
Przy okazji, nie KRZYCZYMY
Przy okazji, nie KRZYCZYMY
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Re: dym z regulatora
Chętnie i ja poczytam, mam właśnie rozbebeszony dostęp do reg i kostek.james pisze: Wieczorem opiszę Tobie dokładnie co warto zrobić
U mnie na szczęście nic nie dymiło (uff) ale kostki lekko ciepłe więc styki poczyściłem i ....
zacząłem diagnostykę wg schematu:
1. Sprawdzamy akumulator (odłączony od obwodów motocykla)
- 13,0 - 13,2 V - idź do punktu 2
- poniżej 12,3 V - aku do bani
- 12,3 V - 13,0 - doładować aku
2. Podłącz aku i sprawdź wypływy prądu na wyłączonym zapłonie
(podłączasz + normalnie, a do bieguna - w aku i do kabla - w moto multimetr)
- poniżej 2,5 A - idź do punktu 4
- powyżej 2,5 A - idź do punktu 3
3. Odłącz regulator i sprawdź ponownie wypływ z aku
- poniżej 2,5 A - regulator do wymiany
- powyżej 2,5 A - zwara w instalacji lub uszkodzony włącznik zapłonu (ignition switch) 
4. Opory na alternatorze
(każdy pin we wtyczce od alternatora z każdym; wszystkie żółte)
- 0,1 - 1,0 oma (20 st. C) - idź do punktu 5
- poza powyższym zakresem - alternator do bani
5. Sprawdzanie ładowania
(przy 5000 obr/min, na rozgrzanym silniku i włączonych długich światłach  )
- napięcie aku z pkt. 1 < sczytana wartość ładowania < 15,5 V - USZKODZONY AKU   
- sczytana wartość ładowania nie mieści się w powyższym zakresie - punkt 6
6. Sprawdzamy napięcia i opory na regulatorze
a) obwód ładowania aku - czerwono/biały z zielonym - napięcie z aku (pkt. 1)
b) obwód alternatora - żółty z żółtym - 0,3 - 0,5 oma
c) obwód masy - zielony z masą - powinno być przewodzenie (?)
- wszystkie powyższe pomiary ok (a, b, c) - regulator do wymiany
- któraś z powyższych nie halo - przerwany badany obwód lub brak albo słabe kontakty w obwodzie lub zwarcie w badanym obwodzie
i prawie wszystko jest cacy...
za wyjątkiem punktu 6b (pomyliłem się wcześniej pisząc 6a ) - jak mierzyłem opór to jest bardzo duży (podchodzi pod M omy) ...
nie jestem elektrykiem, ale tak się zastanawiam, czy w tym punkcie nie ma błędu; bo np w 4 punkcie mierzona u mnie wartość wynosi 0,7 oma
napięcie ładowania - na zimnym uruchomionym silniku - mierzone na akumulatorze - 14,3-14,5V
na rozgrzanym (tzn. po tym jak pracował wentylator i się wyłączył) mierzone na akumulatorze 13,5-13,7V
ale napięcie mierzone na kostce (kable zielony/czerwony) - nie zależnie od temperatury silnika - 14,0-14,3V
Akumulator naładowany i sprawny - wszystko działa - tylko martwią mnie te dwie sprawy :
- punkt 6b (pomyliłem się wcześniej pisząc 6a ) schematu
- różnice napięcia
i zastanawiam się, czy faktycznie nie zrobić "słynnego mostka"
SD02
Ostatnio zmieniony śr lut 19, 2014 11:55 pm przez staciek, łącznie zmieniany 1 raz.
;* Varadero XL 1000