automatyczne smarowanie łańcucha
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
automatyczne smarowanie łańcucha
witam wszystkich.
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.
http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377
postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf
napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA
Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)
"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór
http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html
Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł
podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf
układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.
już zamontowałem.
wprowadziłem trochę zmian względem projektu.
zamiast wężyka dałem rurkę miedzianą używaną do instalacji gazowych fi6.
jest elastyczna i zarazem bardziej odporna.
końcówka rurki to wkład od długopisu żelowego /większa średnica/
z cięta z jednej strony.
tak jak to wcześniej gdzieś wyczytałem wstawiłem drut do środka rurki przymocowanej do wahacza w celu wyeliminowania z ciekania oleju w czasie dłuższego postoju /noc/.
użyty olej to hipol.
wcześniej używałem rzadszy i za bardzo chlapał.
muszę jeszcze tylko wstawić zaworek do regulacji podawania oleju.
nawet przy ustawieniu czasu 1-2s otwarcie i 200s zamknięcie jeszcze delikatnie chlapie na tłumik od spodu.
całość wyszło około 100zł
za tą cenę nic lepszego nie kupisz a za oszczędzone pieniądze można kupić paliwo dla motoru lub dla gardła
....i łańcuch jest wilgotny jak nie powiem co ...
efekt końcowy.
podaję jeszcze parę pomocnych linków.
http://www.xrv.org.uk/forums/bodgers-co ... oiler.html
http://tezla.freehost.pl/html/usprawnienia.html
http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
http://forumold.transalpclub.pl/index.p ... 9"e=66
http://falcone.com.pl/oliwiarka.html
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.
http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377
postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf
napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA
Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)
"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór
http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html
Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł
podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf
układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.
już zamontowałem.
wprowadziłem trochę zmian względem projektu.
zamiast wężyka dałem rurkę miedzianą używaną do instalacji gazowych fi6.
jest elastyczna i zarazem bardziej odporna.
końcówka rurki to wkład od długopisu żelowego /większa średnica/
z cięta z jednej strony.
tak jak to wcześniej gdzieś wyczytałem wstawiłem drut do środka rurki przymocowanej do wahacza w celu wyeliminowania z ciekania oleju w czasie dłuższego postoju /noc/.
użyty olej to hipol.
wcześniej używałem rzadszy i za bardzo chlapał.
muszę jeszcze tylko wstawić zaworek do regulacji podawania oleju.
nawet przy ustawieniu czasu 1-2s otwarcie i 200s zamknięcie jeszcze delikatnie chlapie na tłumik od spodu.
całość wyszło około 100zł
za tą cenę nic lepszego nie kupisz a za oszczędzone pieniądze można kupić paliwo dla motoru lub dla gardła
....i łańcuch jest wilgotny jak nie powiem co ...
efekt końcowy.
podaję jeszcze parę pomocnych linków.
http://www.xrv.org.uk/forums/bodgers-co ... oiler.html
http://tezla.freehost.pl/html/usprawnienia.html
http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
http://forumold.transalpclub.pl/index.p ... 9"e=66
http://falcone.com.pl/oliwiarka.html
- RobertViadro
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 4
- Rejestracja: śr kwie 09, 2014 9:59 am
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Kurde, super patent.
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Pytanie za 100 punktów, co na 3 zdjeciu robi łańcuch pod siedzeniem ??YACCO1 pisze:witam wszystkich.
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.
http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377
postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf
napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA
Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)
"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór
http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html
Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł
podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf
układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.
już zamontowałem.
wprowadziłem trochę zmian względem projektu.
zamiast wężyka dałem rurkę miedzianą używaną do instalacji gazowych fi6.
jest elastyczna i zarazem bardziej odporna.
końcówka rurki to wkład od długopisu żelowego /większa średnica/
z cięta z jednej strony.
tak jak to wcześniej gdzieś wyczytałem wstawiłem drut do środka rurki przymocowanej do wahacza w celu wyeliminowania z ciekania oleju w czasie dłuższego postoju /noc/.
użyty olej to hipol.
wcześniej używałem rzadszy i za bardzo chlapał.
muszę jeszcze tylko wstawić zaworek do regulacji podawania oleju.
nawet przy ustawieniu czasu 1-2s otwarcie i 200s zamknięcie jeszcze delikatnie chlapie na tłumik od spodu.
całość wyszło około 100zł
za tą cenę nic lepszego nie kupisz a za oszczędzone pieniądze można kupić paliwo dla motoru lub dla gardła
....i łańcuch jest wilgotny jak nie powiem co ...
efekt końcowy.
podaję jeszcze parę pomocnych linków.
http://www.xrv.org.uk/forums/bodgers-co ... oiler.html
http://tezla.freehost.pl/html/usprawnienia.html
http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
http://forumold.transalpclub.pl/index.p ... 9"e=66
http://falcone.com.pl/oliwiarka.html
- Gregor
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1656
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
- Imię: Grzesiek
- Marka motocykla: Triumph
- Model: Tiger 1200
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
po wnikliwej analizie stwierdzam, że zdecydowanie wisi lub leży i czeka na wszelki wypadek
Ostatnio zmieniony czw kwie 10, 2014 9:58 am przez Gregor, łącznie zmieniany 1 raz.
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200
- YACCO1
- Sympatyk
- Posty: 230
- Rejestracja: wt lut 01, 2011 5:57 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: XL1000V
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: wrocław
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Yanek pisze:Pytanie za 100 punktów, co na 3 zdjeciu robi łańcuch pod siedzeniem ??YACCO1 pisze:witam wszystkich.
znalazłem na innym forum jak zrobić domowym sposobem scottoiler.
http://www.polishbanditcrew.pun.pl/view ... hp?id=3377
postanowiłem coś takiego wykonać sam.
tylko bardziej estetycznego.
znalazłem:
przekaźnik cykliczny 6GR200
http://www.ase.hoste.pl/pdfy/6GR.pdf
napięcie pracy - 11 ... 15V;
obciążenie max. - 15A;
prąd pobierany w stanie: włączenia ... < 40 mA; wyłączenia ... < 5mA
Zakresy czasowe – regulowane potencjometrem
zakres mały: 0-30 sek. (wersje 6GR30)
zakres duży: 0-200 sek. (wersje 6GR200)
"Uniwersalne przekaźniki, realizujące funkcję ON-OFF (włączenie / wyłączenie). Zastosowanie w instalacjach elektrycznych 12V, np.: motoryzacja , automatyka .
Po pojawieniu się zasilania , przekaźnik będzie na przemian zwierał i rozwierał styki.
Czas zwarcia i rozwarcia niezależnie regulowane potencjometrami w zakresie 1do 200 sek."
czyli można ustawić że np.
załącza się na 1s i podaję napięcie na elektrozawór, który podaje dalej olej a następnie rozłącza się np. na 200s /zapobiegnie to nadmiernemu chlapaniu olejem/ i tak w kółko.
elektrozawór
http://www.autogaz-market.pl/benzynowe/ ... ynowy.html
Elektrozawór jest wyposażony w manualny zawór, który pozwala na jego udrożnienie
w przypadku awarii cewki.
i zarazem ręczną regulację ilości podawanego oleju.
całość podłączamy np. do świateł
po włączeni świateł zaczyna się cały proces.
aż do wyłączenia.
orientacyjne ceny:
przekaźnik 30 zł
elektrozawór 36 zł
pojemnik na olej to zależy jaki użyjemy i ile mamy miejsca.
rurki kupione w sklepie z rybkami, parę złoty.
czyli na całość z kosztami przesyłki powinno starczyć około 100zł
podaję parę ciekawych linków:
http://www.mumek.cba.pl/olejarka.html
http://www.nowyelektronik.pl/searchskle ... s&nr=16835
http://www.yamahaxj.pl/images/articles/ ... oliler.pdf
układ czasowy można zamontować pod siedzeniem lub owiewką
i nie trzeba go stale ustawiać. wystarczy raz porządnie i po sprawie.
a dla bardziej wtajemniczonych wystarczy podłączyć dwa dodatkowe potencjometry i zamontować je np przy zegarach.
elektrozawór montujemy pod boczną osłoną.
wydajesz na całość około 100zł.
jeśli masz smykałkę i trochę cierpliwości to sobie poradzisz.
możesz w ten sposób zaoszczędzić od 270zł /motooiler/
do 400zł /scottoiler/ a nawet więcej.
już zamontowałem.
wprowadziłem trochę zmian względem projektu.
zamiast wężyka dałem rurkę miedzianą używaną do instalacji gazowych fi6.
jest elastyczna i zarazem bardziej odporna.
końcówka rurki to wkład od długopisu żelowego /większa średnica/
z cięta z jednej strony.
tak jak to wcześniej gdzieś wyczytałem wstawiłem drut do środka rurki przymocowanej do wahacza w celu wyeliminowania z ciekania oleju w czasie dłuższego postoju /noc/.
użyty olej to hipol.
wcześniej używałem rzadszy i za bardzo chlapał.
muszę jeszcze tylko wstawić zaworek do regulacji podawania oleju.
nawet przy ustawieniu czasu 1-2s otwarcie i 200s zamknięcie jeszcze delikatnie chlapie na tłumik od spodu.
całość wyszło około 100zł
za tą cenę nic lepszego nie kupisz a za oszczędzone pieniądze można kupić paliwo dla motoru lub dla gardła
....i łańcuch jest wilgotny jak nie powiem co ...
efekt końcowy.
podaję jeszcze parę pomocnych linków.
http://www.xrv.org.uk/forums/bodgers-co ... oiler.html
http://tezla.freehost.pl/html/usprawnienia.html
http://www.nikomp.com.pl/zestawyN/N-107.htm
http://forumold.transalpclub.pl/index.p ... 9"e=66
http://falcone.com.pl/oliwiarka.html
jest to część łańcucha po skróceniu.
poprzednik założył mniejszą zębatkę z tyłu i musiał skrócić łańcuch.
a po co wsadził pod siedzenie to już tylko on wie.
- elbandziorno
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 6
- Rejestracja: śr kwie 23, 2014 1:37 pm
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
I tak oto podwójnie zyskałeś zakładając temat. A sam pomysł no i wykonanie super!
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 229
- Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Mam podobny zestaw! Ja podłączyłem do tylnej lampy - elektrozawór.. Działa wyśmienicie, ale ja mam tylko na jedną stronę. Myślę o przeróbce na dwie strony, bo jedna strona jest smarowana a druga słabo..
-
- Dzień dobry jestem tu nowy.
- Posty: 21
- Rejestracja: sob maja 17, 2014 4:02 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000V Varadero
- Rocznik: 2002
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Łańcuch musi być smarowany z obu stron ja na razie w moim Viaderku nie mam oliwiarki ale jest plan założenia takowej ale własnej roboty bo zbiorniczek chce zrobić z nie rdzewnej rury z kranikiem zamontowanej do stelaża pod kufry tuż pod wydechem o pojemności co najmniej 1 litra dla tego że jak jeżdże dużo to mały zbiorniczek jest trochę uciążliwy a kranik przy zbiorniczku po to żebym mógł zamykać i otwierać wydostający się ze zbiorniczka olej bo nie chce mieć elektro zaworów ani innych ciekawych wynalazków po prostu patent musi być najprostszy jak się tylko da takie jest moje zdanie
-
- Rekrut
- Posty: 33
- Rejestracja: ndz gru 15, 2013 5:10 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadro
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Busko Zdrój
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
ja sobie zrobiłem samodzielnie i wyniosło mnie to 60 zł i jestem zadowolony,tylko że olej kapie nie tak jak wszyscy na dół przy zębatce tylko z góry. jak zrobie zdjęcia to wstawie pozdrawiam
-
- Uczy się jeździć
- Posty: 77
- Rejestracja: ndz sty 19, 2014 9:30 pm
- Imię: Janusz
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Dubiecko
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Dzisiaj zakończyłem prace przy mojej oliwiarce, kapie że aż miło...
Koncepcja własna. Zastosowałem elektrozawór Lovato plus włącznik czasowy z wyprowadzeniem na kierownicę sterowania czasem przerwy oraz włącznikiem i diodami sygnalizującymi czas pracy i włączenia sterownika. Fotek nie robiłem, jak ktoś będzie zainteresowany to postaram się wrzucić.
Koncepcja własna. Zastosowałem elektrozawór Lovato plus włącznik czasowy z wyprowadzeniem na kierownicę sterowania czasem przerwy oraz włącznikiem i diodami sygnalizującymi czas pracy i włączenia sterownika. Fotek nie robiłem, jak ktoś będzie zainteresowany to postaram się wrzucić.
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 229
- Rejestracja: pn sie 27, 2012 6:14 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Panowie szukam praktyka który zrobił coś podobnego http://allegro.pl/scottoiler-dual-injec ... 89378.html
Mam olejarkę made in własna ręka a pomysł z netu.. Czyli elektrozawór, zbiorniczek, wąż i kranik od akwarium
Ale cały czas mam smarowanie na jedną stronę, brakuje mi prostego rozwiązania na ten dual system Może ktoś ma jakiś pomysł zdjęcie...
Mam olejarkę made in własna ręka a pomysł z netu.. Czyli elektrozawór, zbiorniczek, wąż i kranik od akwarium
Ale cały czas mam smarowanie na jedną stronę, brakuje mi prostego rozwiązania na ten dual system Może ktoś ma jakiś pomysł zdjęcie...
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Tak na prędkości to będzie dobre http://sklep.auto-bajer.pl/trojnik-spry ... 10142.html lub http://www.drypa.pl/produkt1001.html reszta już prostaRafik pisze:Panowie szukam praktyka który zrobił coś podobnego http://allegro.pl/scottoiler-dual-injec ... 89378.html
Mam olejarkę made in własna ręka a pomysł z netu.. Czyli elektrozawór, zbiorniczek, wąż i kranik od akwarium
Ale cały czas mam smarowanie na jedną stronę, brakuje mi prostego rozwiązania na ten dual system Może ktoś ma jakiś pomysł zdjęcie...
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
Yanek pisze:Tak na prędkości to będzie dobre http://sklep.auto-bajer.pl/trojnik-spry ... 10142.html lub http://www.drypa.pl/produkt1001.html reszta już prostaRafik pisze:Panowie szukam praktyka który zrobił coś podobnego http://allegro.pl/scottoiler-dual-injec ... 89378.html
Mam olejarkę made in własna ręka a pomysł z netu.. Czyli elektrozawór, zbiorniczek, wąż i kranik od akwarium
Ale cały czas mam smarowanie na jedną stronę, brakuje mi prostego rozwiązania na ten dual system Może ktoś ma jakiś pomysł zdjęcie...
Kupiłem identyczny zwrotny zaworek aby mieć smarowanie po obu str łańcucha - zaworek jest lipny bo działa "pod prąd" Z głównego wężyka zaworek ma rozgałęzić podawanie oleju na dwie strony i w ten sam sposób ten zaworek zamyka dopływ oleju - działać będzie tylko wtedy gdy zechcemy z dwóch wężyków przejść w jeden....
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- damian
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 404
- Rejestracja: sob wrz 13, 2014 10:18 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: varadero 125 xl
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczółki
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
wystarczy zwykły trójnik bez żadnych zaworków jednokierunkowych i potem zamocować to samo po obu stronach zębatki.
- syku
- Sympatyk
- Posty: 166
- Rejestracja: pt sty 23, 2015 7:06 pm
- Imię: Sylwek
- Marka motocykla: suzuki
- Model: gsx-1250fa
- Rocznik: 2010
- Lokalizacja: Warszawa
Re: automatyczne smarowanie łańcucha
coś podrzucę jako element do "przemyślenia"
problemem dysz podwójnych jest ich kapanie na postoju.
założeniem mojej dyszy jest jednak dozowanie oleju pompką z dwutaktu
aby dysza nie kapała to na końcu dyszy wywierciłem porzeczny otwór
następnie zalutowałem odpływ końcowy
i na koniec na wszystko założyłem wężyk silikonowy (o wewn. otworze 1mm)
pompka dozownika wypchnie olej ale nie pozwoli na jego grawitacyjny wypływ.
problemem dysz podwójnych jest ich kapanie na postoju.
założeniem mojej dyszy jest jednak dozowanie oleju pompką z dwutaktu
aby dysza nie kapała to na końcu dyszy wywierciłem porzeczny otwór
następnie zalutowałem odpływ końcowy
i na koniec na wszystko założyłem wężyk silikonowy (o wewn. otworze 1mm)
pompka dozownika wypchnie olej ale nie pozwoli na jego grawitacyjny wypływ.