problem rozrusznik/aku
- james
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 2209
 - Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
 - Imię: Marek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: problem rozrusznik/aku
Zakładając, że kraniki baku masz w 100% drożne to tak, będzie to to samo (o ile butelka będzie na takiej samej wysokości co zbiornik). Sprawdź świece...
			
			
									
									
						- 
				Leszek1985
 - Udaje motocyklistę
 - Posty: 155
 - Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
 - Imię: Leszek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero 1000
 - Rocznik: 1999
 
Re: problem rozrusznik/aku
Problem w sumie zdiagnozowany. Nie pali na przedni gar, chodzi tylko na jednym. Zamowilem świece, założe i zobaczymy co dalej ale powinno być ok, no chyba że przewody dostały lub cewka.
Kurde powinienem świece sprawdzić od razu, ale człowiek durny i szukał winy w tym co robił i wymieniał.
			
			
									
									
						Kurde powinienem świece sprawdzić od razu, ale człowiek durny i szukał winy w tym co robił i wymieniał.
- james
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 2209
 - Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
 - Imię: Marek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: problem rozrusznik/aku
Pamiętaj, że świece należy wygrzać po założeniu, najlepiej zrobić jakąś trasę (kilkadziesiąt kilometrów). Przewody WN też warto kiedyś wymienić - koszt niewielki, bo 1 metr wystarcza na przód, tył i jeszcze kawałek zostaje.
Zamówiłeś dwie świece, tak?
			
			
									
									
						Zamówiłeś dwie świece, tak?
- 
				Leszek1985
 - Udaje motocyklistę
 - Posty: 155
 - Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
 - Imię: Leszek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero 1000
 - Rocznik: 1999
 
Re: problem rozrusznik/aku
Tak zamówiłem dwie, zmienie jutro i napisze jak efekty. 
Ale kurcze, dziwi mnie ze po tym co namieszałem na początku dostała świeca. Co ma wspólnego jedno z drugim, czy może zbieg okoliczności...
nie myślałem ze na jednym garze potrafi odpalać, jeździć, jako tako sie rozpedzać.
//Dopisane
Szukania ciąg dalszy.
To jednak nie świece, nie dochodzi prąd do przedniej fajki... zamieniłem cewki i cewka sprawna.
Boje sie że zwara mogła pójść na moduł bo nie widziałem wcześniej żadnego bezpiecznika ehhh. Masakra jakaś.
Czy to możliwe że moduł siadł i nie puszcza prądu na jeden gar?
			
			
									
									
						Ale kurcze, dziwi mnie ze po tym co namieszałem na początku dostała świeca. Co ma wspólnego jedno z drugim, czy może zbieg okoliczności...
nie myślałem ze na jednym garze potrafi odpalać, jeździć, jako tako sie rozpedzać.
//Dopisane
Szukania ciąg dalszy.
To jednak nie świece, nie dochodzi prąd do przedniej fajki... zamieniłem cewki i cewka sprawna.
Boje sie że zwara mogła pójść na moduł bo nie widziałem wcześniej żadnego bezpiecznika ehhh. Masakra jakaś.
Czy to możliwe że moduł siadł i nie puszcza prądu na jeden gar?
- james
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 2209
 - Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
 - Imię: Marek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: problem rozrusznik/aku
Zamieniłeś tylko cewki, czy cewki razem z przewodami i fajkami? Jeżeli "komplet" to może to być moduł; jeśli same cewki to sprawdź przewód i fajkę (najlepiej wykręć rezystor 5k Ohma i wyczyść środek). 
Niestety (według schematu) moduł jest połączony bezpośrednio z przekaźnikiem...
			
			
									
									
						Niestety (według schematu) moduł jest połączony bezpośrednio z przekaźnikiem...
- 
				Leszek1985
 - Udaje motocyklistę
 - Posty: 155
 - Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
 - Imię: Leszek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero 1000
 - Rocznik: 1999
 
Re: problem rozrusznik/aku
Tak, zamieniłem komplet czyli fajka z przewodem i cewką.
Mówisz, że ten spalony przekaźnik jest połączony z modułem? Kurcze, chyba jeszcze moduł mnie czeka, sprawdze czy z niego wychodzi prąd na przewody i chyba bede wiedział co i jak. Dobrze myśle?
			
			
									
									
						Mówisz, że ten spalony przekaźnik jest połączony z modułem? Kurcze, chyba jeszcze moduł mnie czeka, sprawdze czy z niego wychodzi prąd na przewody i chyba bede wiedział co i jak. Dobrze myśle?
- james
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 2209
 - Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
 - Imię: Marek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: problem rozrusznik/aku
Rzuć okiem na schemat układu elektrycznego w Varadero (w serwisówce jest w nieco lepszej jakości):

U góry masz przekaźnik pompy (Fuel cut-off relay), połączony dwoma przewodami z modułem (Ignition control unit). Tak, sprawdź w pierwszej kolejności napięcia na wyjściu z modułu. Gdybyś był zmuszony kupić moduł (używany, bo nowy kosztuje ponad 3600 zł...) to szukaj z gwarancją rozruchową i podłącz póki co bez przekaźnika i pompy, tak na wszelki wypadek.
			
			
									
									
						
U góry masz przekaźnik pompy (Fuel cut-off relay), połączony dwoma przewodami z modułem (Ignition control unit). Tak, sprawdź w pierwszej kolejności napięcia na wyjściu z modułu. Gdybyś był zmuszony kupić moduł (używany, bo nowy kosztuje ponad 3600 zł...) to szukaj z gwarancją rozruchową i podłącz póki co bez przekaźnika i pompy, tak na wszelki wypadek.
- 
				Leszek1985
 - Udaje motocyklistę
 - Posty: 155
 - Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
 - Imię: Leszek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero 1000
 - Rocznik: 1999
 
Re: problem rozrusznik/aku
Panowie okazalo się ze trafiło moduł. 
Zamówiłem drugi i dzisiaj przyszedł. Ale mam pytanie bo nie mam drugiego przekaźnika od pompy (gdzieś zaginął w czasie);
Kumpel ostatnio mi źle podłączył stykajac dwa kable przekaźnika i aż moduł wysadzilo (dlatego na jednym garze chodził) teraz zlikwidowalem zware rozdzielając kable.
I tu pytanie czy jak będzie tak odłączony ten kabel to wsadzić drugi moduł ??? Kurczę chciałbym polatać na weekend a tu mam zagwuzdke.
Pompa włącza się, Ale co z tym 3 kabelkiem.
			
			
									
									
						Zamówiłem drugi i dzisiaj przyszedł. Ale mam pytanie bo nie mam drugiego przekaźnika od pompy (gdzieś zaginął w czasie);
Kumpel ostatnio mi źle podłączył stykajac dwa kable przekaźnika i aż moduł wysadzilo (dlatego na jednym garze chodził) teraz zlikwidowalem zware rozdzielając kable.
I tu pytanie czy jak będzie tak odłączony ten kabel to wsadzić drugi moduł ??? Kurczę chciałbym polatać na weekend a tu mam zagwuzdke.
Pompa włącza się, Ale co z tym 3 kabelkiem.
- 
				Leszek1985
 - Udaje motocyklistę
 - Posty: 155
 - Rejestracja: pn maja 08, 2017 1:08 pm
 - Imię: Leszek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero 1000
 - Rocznik: 1999
 
Re: problem rozrusznik/aku
Panowie otóż sprawa rozwiązana, moto chodzi aż miło.
Co się okazało, nie chodził na jednym garze (przednim). Po zrobieniu zwarcia impuls poszedł najpierw na przekaźnik, potem na moduł. I TRAFIŁO MODUŁ. Po wymianie filtrów, weży paliwa bo sparciałe, świec, czyszczeniu z grubsza gaźników, czyszczeniu styków wszystkie jakie możliwe
 (poprostu myslalem ze cos sie dzieje uklad paliwo-powietrze) zaczęłem sprawdzać świece, po wymianie dalej lipa. 
I potem durny człowiek wpadł na pomysł żeby zobaczyć czy jest iskra... i brak... cewka sprawna bo zamieniałem.
Tak więc moduł panowie, a na jednym garze też się zbierał... :okk
Teraz mam moto po nieoczekiwanym serwisie hehe i chodzi o niebo lepiej niż wcześniej., śmiga aż miło.
Najlepsze że moduł za 90 zł z gwarancją rozruchu...
			
			
									
									
						Co się okazało, nie chodził na jednym garze (przednim). Po zrobieniu zwarcia impuls poszedł najpierw na przekaźnik, potem na moduł. I TRAFIŁO MODUŁ. Po wymianie filtrów, weży paliwa bo sparciałe, świec, czyszczeniu z grubsza gaźników, czyszczeniu styków wszystkie jakie możliwe
I potem durny człowiek wpadł na pomysł żeby zobaczyć czy jest iskra... i brak... cewka sprawna bo zamieniałem.
Tak więc moduł panowie, a na jednym garze też się zbierał... :okk
Teraz mam moto po nieoczekiwanym serwisie hehe i chodzi o niebo lepiej niż wcześniej., śmiga aż miło.
Najlepsze że moduł za 90 zł z gwarancją rozruchu...
- james
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 2209
 - Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
 - Imię: Marek
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero
 - Rocznik: 2000
 - Lokalizacja: Poznań
 
Re: problem rozrusznik/aku
Cieszę się, że udało się Tobie ostatecznie rozwiązać problem 
			
			
									
									
						- 
				Pawelmoto
 - Uczy się jeździć
 - Posty: 64
 - Rejestracja: ndz paź 09, 2016 6:31 pm
 - Imię: Paweł
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: Varadero XL 1000VA
 - Rocznik: 2008
 - Lokalizacja: Wadowice
 
Re: problem rozrusznik/aku
Miałem też taką bajkę, nie za każdym razem ale przy próbie uruchomienia silnika rozrusznik ani drgnie a prąd gdzieś znikał i kasowało licznik a po odczekaniu chwili odpalił jakby nigdy nic tak ich sytuacji było kilka aż w końcu padł na dobre na szczęście w garażu. Okazało się że spaliło kable na przekaźniku rozrusznika i robiło zwarcie, wymiana przekaźnika plus mała modyfikacja instalacji i śmiga aż miło. Czasem warto zajrzeć pod kanapę i dokładnie obejrzeć kable czy któryś się nie topi.
			
			
									
									
						- 
				capri
 - Uczy się jeździć
 - Posty: 76
 - Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
 - Imię: Piotr
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: NT1100D
 - Rocznik: 2022
 - Lokalizacja: Piaseczno
 
Re: problem rozrusznik/aku
Odgrzeję kotleta.
Czy w SD02 przyczyny chwilowego zaniku prądu należy szukać w pompie? Chyba ma trochę inną konstrukcję...
			
			
									
									Czy w SD02 przyczyny chwilowego zaniku prądu należy szukać w pompie? Chyba ma trochę inną konstrukcję...
Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
						Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
- 
				next22
 - Motocyklista jak się patrzy !!!
 - Posty: 463
 - Rejestracja: pn mar 18, 2013 7:49 pm
 - Marka motocykla: honda
 - Model: sd01
 - Rocznik: 1999
 - Lokalizacja: Polichno
 
Re: problem rozrusznik/aku
Jeżeli to Sd02 jest już na wtrysku to jest to całkiem inna pompa paliwa (samochodowa )
I raczej nie ma związku z znikającym prądem .
			
			
									
									I raczej nie ma związku z znikającym prądem .
A w sercu zawsze XL600V 
						- 
				capri
 - Uczy się jeździć
 - Posty: 76
 - Rejestracja: pt sie 07, 2015 10:06 pm
 - Imię: Piotr
 - Marka motocykla: Honda
 - Model: NT1100D
 - Rocznik: 2022
 - Lokalizacja: Piaseczno
 
Re: problem rozrusznik/aku
Tak właśnie mi się wydawało. Dobrze zapytać, przed rozłupaniem nierozbieralnej pompy  
			
			
									
									Life is brutall and full of zasadzkas...
Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03
						Romet Kadet -> ETZ 150 -> Jawa 350TS -> Varadero 125 -> PD06 '93 -> SD02 '03 -> VFR1200XD '12 + DR-Z400E '03