Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

#1 Post autor: eneron »

Wczoraj rozciąłem tylną oponę (całę szczęście była i tak do wymiany), zamówiłem nową i ma dotrzeć dopiero jutro więc z nudów rozebrałem na czynniki pierwsze zaciski z przodu, tłoczki umyłem, jarzma/cylinderki umyłem i sprężarką przedmuchałem/osuszyłem, gumeczki są w bardzo dobrym stanie więc nie wymieniam, posmarowane wszystko smarem do tłoczków.... powinno być OK tylko, że sen z powiek spędza mi fakt, że DUAL jest zapowietrzony, do tego nie wiem czy pompa ABS też przypadkiem nie jest zapowietrzona? Jak to sprawdzić i odpowietrzyć?

W jaki sposób wyjąć tłoczki z tylnego zacisku ? W tylnym zacisku jest straszny syf, płyn jest mętny i szary, a odpowietrznik przy próbie odpowietrzania zapycha się jakimiś syfami :(
Budowa tylnego zacisku jest trochę inna i tłoczki nie chcą tak łatwo wyskoczyć jak w przednich zaciskach... Czyli trzeba cały zacisk rozpołowić? Czy między dwiema połówkami zacisku jest jakaś uszczelka? Jeśli jest to z jakiego tworzywa jest ona wykonana i czy można użyć jej ponownie?

Proszę jeszcze o wyjaśnienie czy mając zdemontowane wszystkie zaciski pompa ABS jest zapowietrzona? Czy może ma jakiś zawór zwrotny, który zapobiega zapowietrzenia>
Jak się odpowietrza pompę ABSu ?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
zalmen3
Motocyklista jak się patrzy !!!
Posty: 563
Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
Lokalizacja: Oborniki Wlkp.

Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

#2 Post autor: zalmen3 »

Co do ABS to opierając się na instrukcji serwisowej mogę powiedzieć, że nie ma jakiejś specjalnej procedury odpowietrzania pomp (bo są dwie pompy - przednia i tylna), jednak niestety nie mam doświadczenia praktycznego w tym zakresie. Jeżeli chodzi o zacisk, to trzeba go rozpołowić (odkręcić 3 śruby w jego korpusie), pomiędzy połowami nie ma żadnych uszczelek - tak na prawdę to ta jedna połowa to tylko kawałek wyprofilowanego metalu - cała hydraulika mieści się w tej, w której są tłoczki.

Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

#3 Post autor: płock1964 »

eneron pisze:W jaki sposób wyjąć tłoczki z tylnego zacisku ? W tylnym zacisku jest straszny syf, płyn jest mętny i szary, a odpowietrznik przy próbie odpowietrzania zapycha się jakimiś syfami :(
Budowa tylnego zacisku jest trochę inna i tłoczki nie chcą tak łatwo wyskoczyć jak w przednich zaciskach... Czyli trzeba cały zacisk rozpołowić? Czy między dwiema połówkami zacisku jest jakaś uszczelka? Jeśli jest to z jakiego tworzywa jest ona wykonana i czy można użyć jej ponownie?

Proszę jeszcze o wyjaśnienie czy mając zdemontowane wszystkie zaciski pompa ABS jest zapowietrzona? Czy może ma jakiś zawór zwrotny, który zapobiega zapowietrzenia>
Jak się odpowietrza pompę ABSu ?
Przy opornych tłoczkach sprawdza się ciśnienie, ja mam stary przewód elastyczny od auta z oczkiem, przykręcam i podaję ciśnienie ze sprężarki. Trzeba robić to w jakiejś wanience i koniecznie przykryć szmatką. Przy dwóch tłoczkach po wyjęciu jednego trzeba go włożyć z powrotem na centymetr i załozyć jakiś dystans, żeby nie wypadł, wtedy wyjdzie drugi.
Jeśli chodzi o odpowietrzanie, od lat stosuję podciśnienie i nigdy nie miałem problemów, że się nie da. Dziś można kupić takie pompki ręczne do odpowietrzania do 100 zł. - można się złożyć w kilka osób.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

#4 Post autor: eneron »

Dzięki Panowie za pomoc :)

rozebranie zacisków, przesmarowanie tłoczków, złożenie wszystkiego do kupy - wszystko jest proste, na 17:00 jadę po odbiór tylnego koła (wymiana opony) oraz przedniego (zgubiłem ciężarek), założę koła, na przód nowe ori klocki i zacznę odpowietrzać.... jakoś mam przeczucie, że odpowietrzenia całego ukladu DUAL + pompy ABS łatwe nie będzie :/ No nic, pożyjemy zobaczymy...
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

#5 Post autor: płock1964 »

eneron pisze:Dzięki Panowie za pomoc :)

rozebranie zacisków, przesmarowanie tłoczków, złożenie wszystkiego do kupy - wszystko jest proste, na 17:00 jadę po odbiór tylnego koła (wymiana opony) oraz przedniego (zgubiłem ciężarek), założę koła, na przód nowe ori klocki i zacznę odpowietrzać.... jakoś mam przeczucie, że odpowietrzenia całego ukladu DUAL + pompy ABS łatwe nie będzie :/ No nic, pożyjemy zobaczymy...
Do odpowietrzania kilka rad praktycznych :
1. unieruchomić kierownicę - jakieś taśmy itp - żeby nie skręcała i nie chlapała ze zbiorniczka, który jest otwarty.
2. jeśli bez podciśnienia - zapewnić pomoc drugiej osoby do pompowania i kontroli poziomu
3. odpowietrzyć trzy razy wszystko po kolei
Cieszyć się jazdą po sprawdzeniu, czy nie zapowietrzone.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

#6 Post autor: eneron »

Wszystko zrobione, 2 razy wszystko odpowietrzone, przez cały układ przetoczyłem ponad 0,5l płynu DOT 5.1, tłoczki umyte, przesmarowane, z przodu nowe ori klocki - teraz mogę powiedzieć, że Varadero ma ZAJEBISTE hamulce !!!!!!! :clap: ;D :isok: :isok2: :boss: Przed zabiegiem czyszczenia hamulce były slabe, trzeba było używać dużej siły nacisku na klamkę, motocykl słabiutko hamował, miało się wrażenie, że hamulce zapowietrzone ( samo odpowietrzanie nic nie zmieniło ). Z przodu były klocki NHC czy jakiś inny badziew, na ori Hondowskich hamuje się rewelacyjnie w połączeniu z zabiegiem czyszczenia tłoczków i przesmarowania :clap:

Polecam taki zabieg każdemu, na pewno gorzej nie będzie a tylko lepiej :boss:

Może i nierozsądnie zrobiłem sprawdzając/odpowietrzając pompy ABSu, na szuterku na 1 biegu klamka przedniego hebla do oporu, pierwszy bieg i jazda, ABS bez najmniejszego problemu odpuszczał pozwalając jechać prosto bez gleby :) Czyli pompy ABSu nie były zapowietrzone lub jakoś się same odpowietrzyły?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

#7 Post autor: płock1964 »

eneron pisze:Wszystko zrobione, 2 razy wszystko odpowietrzone, przez cały układ przetoczyłem ponad 0,5l płynu DOT 5.1, tłoczki umyte, przesmarowane, z przodu nowe ori klocki - teraz mogę powiedzieć, że Varadero ma ZAJEBISTE hamulce !!!!!!! :clap: ;D :isok: :isok2: :boss: Przed zabiegiem czyszczenia hamulce były slabe, trzeba było używać dużej siły nacisku na klamkę, motocykl słabiutko hamował, miało się wrażenie, że hamulce zapowietrzone ( samo odpowietrzanie nic nie zmieniło ). Z przodu były klocki NHC czy jakiś inny badziew, na ori Hondowskich hamuje się rewelacyjnie w połączeniu z zabiegiem czyszczenia tłoczków i przesmarowania :clap:

Polecam taki zabieg każdemu, na pewno gorzej nie będzie a tylko lepiej :boss:

Może i nierozsądnie zrobiłem sprawdzając/odpowietrzając pompy ABSu, na szuterku na 1 biegu klamka przedniego hebla do oporu, pierwszy bieg i jazda, ABS bez najmniejszego problemu odpuszczał pozwalając jechać prosto bez gleby :) Czyli pompy ABSu nie były zapowietrzone lub jakoś się same odpowietrzyły?
Czyli można? Można.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

Awatar użytkownika
płock1964
Sympatyk Weteran
Sympatyk Weteran
Posty: 551
Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
Marka motocykla: Varadero + Pannonia
Model: sd1
Rocznik: 1999
Lokalizacja: Płock - Schwedt

Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS

#8 Post autor: płock1964 »

płock1964 pisze:
eneron pisze:Może i nierozsądnie zrobiłem sprawdzając/odpowietrzając pompy ABSu, na szuterku na 1 biegu klamka przedniego hebla do oporu, pierwszy bieg i jazda, ABS bez najmniejszego problemu odpuszczał pozwalając jechać prosto bez gleby :) Czyli pompy ABSu nie były zapowietrzone lub jakoś się same odpowietrzyły?
Czyli można? Można.
Moim zdaniem bardzo rozsądnie, wymieniony płyn wszędzie i to jest to.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”