Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
Wczoraj rozciąłem tylną oponę (całę szczęście była i tak do wymiany), zamówiłem nową i ma dotrzeć dopiero jutro więc z nudów rozebrałem na czynniki pierwsze zaciski z przodu, tłoczki umyłem, jarzma/cylinderki umyłem i sprężarką przedmuchałem/osuszyłem, gumeczki są w bardzo dobrym stanie więc nie wymieniam, posmarowane wszystko smarem do tłoczków.... powinno być OK tylko, że sen z powiek spędza mi fakt, że DUAL jest zapowietrzony, do tego nie wiem czy pompa ABS też przypadkiem nie jest zapowietrzona? Jak to sprawdzić i odpowietrzyć?
W jaki sposób wyjąć tłoczki z tylnego zacisku ? W tylnym zacisku jest straszny syf, płyn jest mętny i szary, a odpowietrznik przy próbie odpowietrzania zapycha się jakimiś syfami
Budowa tylnego zacisku jest trochę inna i tłoczki nie chcą tak łatwo wyskoczyć jak w przednich zaciskach... Czyli trzeba cały zacisk rozpołowić? Czy między dwiema połówkami zacisku jest jakaś uszczelka? Jeśli jest to z jakiego tworzywa jest ona wykonana i czy można użyć jej ponownie?
Proszę jeszcze o wyjaśnienie czy mając zdemontowane wszystkie zaciski pompa ABS jest zapowietrzona? Czy może ma jakiś zawór zwrotny, który zapobiega zapowietrzenia>
Jak się odpowietrza pompę ABSu ?
W jaki sposób wyjąć tłoczki z tylnego zacisku ? W tylnym zacisku jest straszny syf, płyn jest mętny i szary, a odpowietrznik przy próbie odpowietrzania zapycha się jakimiś syfami
Budowa tylnego zacisku jest trochę inna i tłoczki nie chcą tak łatwo wyskoczyć jak w przednich zaciskach... Czyli trzeba cały zacisk rozpołowić? Czy między dwiema połówkami zacisku jest jakaś uszczelka? Jeśli jest to z jakiego tworzywa jest ona wykonana i czy można użyć jej ponownie?
Proszę jeszcze o wyjaśnienie czy mając zdemontowane wszystkie zaciski pompa ABS jest zapowietrzona? Czy może ma jakiś zawór zwrotny, który zapobiega zapowietrzenia>
Jak się odpowietrza pompę ABSu ?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
Co do ABS to opierając się na instrukcji serwisowej mogę powiedzieć, że nie ma jakiejś specjalnej procedury odpowietrzania pomp (bo są dwie pompy - przednia i tylna), jednak niestety nie mam doświadczenia praktycznego w tym zakresie. Jeżeli chodzi o zacisk, to trzeba go rozpołowić (odkręcić 3 śruby w jego korpusie), pomiędzy połowami nie ma żadnych uszczelek - tak na prawdę to ta jedna połowa to tylko kawałek wyprofilowanego metalu - cała hydraulika mieści się w tej, w której są tłoczki.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Internetowy sklep komputerowy - http://mirwit.com.pl
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
Przy opornych tłoczkach sprawdza się ciśnienie, ja mam stary przewód elastyczny od auta z oczkiem, przykręcam i podaję ciśnienie ze sprężarki. Trzeba robić to w jakiejś wanience i koniecznie przykryć szmatką. Przy dwóch tłoczkach po wyjęciu jednego trzeba go włożyć z powrotem na centymetr i załozyć jakiś dystans, żeby nie wypadł, wtedy wyjdzie drugi.eneron pisze:W jaki sposób wyjąć tłoczki z tylnego zacisku ? W tylnym zacisku jest straszny syf, płyn jest mętny i szary, a odpowietrznik przy próbie odpowietrzania zapycha się jakimiś syfami
Budowa tylnego zacisku jest trochę inna i tłoczki nie chcą tak łatwo wyskoczyć jak w przednich zaciskach... Czyli trzeba cały zacisk rozpołowić? Czy między dwiema połówkami zacisku jest jakaś uszczelka? Jeśli jest to z jakiego tworzywa jest ona wykonana i czy można użyć jej ponownie?
Proszę jeszcze o wyjaśnienie czy mając zdemontowane wszystkie zaciski pompa ABS jest zapowietrzona? Czy może ma jakiś zawór zwrotny, który zapobiega zapowietrzenia>
Jak się odpowietrza pompę ABSu ?
Jeśli chodzi o odpowietrzanie, od lat stosuję podciśnienie i nigdy nie miałem problemów, że się nie da. Dziś można kupić takie pompki ręczne do odpowietrzania do 100 zł. - można się złożyć w kilka osób.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
Dzięki Panowie za pomoc
rozebranie zacisków, przesmarowanie tłoczków, złożenie wszystkiego do kupy - wszystko jest proste, na 17:00 jadę po odbiór tylnego koła (wymiana opony) oraz przedniego (zgubiłem ciężarek), założę koła, na przód nowe ori klocki i zacznę odpowietrzać.... jakoś mam przeczucie, że odpowietrzenia całego ukladu DUAL + pompy ABS łatwe nie będzie No nic, pożyjemy zobaczymy...
rozebranie zacisków, przesmarowanie tłoczków, złożenie wszystkiego do kupy - wszystko jest proste, na 17:00 jadę po odbiór tylnego koła (wymiana opony) oraz przedniego (zgubiłem ciężarek), założę koła, na przód nowe ori klocki i zacznę odpowietrzać.... jakoś mam przeczucie, że odpowietrzenia całego ukladu DUAL + pompy ABS łatwe nie będzie No nic, pożyjemy zobaczymy...
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
Do odpowietrzania kilka rad praktycznych :eneron pisze:Dzięki Panowie za pomoc
rozebranie zacisków, przesmarowanie tłoczków, złożenie wszystkiego do kupy - wszystko jest proste, na 17:00 jadę po odbiór tylnego koła (wymiana opony) oraz przedniego (zgubiłem ciężarek), założę koła, na przód nowe ori klocki i zacznę odpowietrzać.... jakoś mam przeczucie, że odpowietrzenia całego ukladu DUAL + pompy ABS łatwe nie będzie No nic, pożyjemy zobaczymy...
1. unieruchomić kierownicę - jakieś taśmy itp - żeby nie skręcała i nie chlapała ze zbiorniczka, który jest otwarty.
2. jeśli bez podciśnienia - zapewnić pomoc drugiej osoby do pompowania i kontroli poziomu
3. odpowietrzyć trzy razy wszystko po kolei
Cieszyć się jazdą po sprawdzeniu, czy nie zapowietrzone.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
Wszystko zrobione, 2 razy wszystko odpowietrzone, przez cały układ przetoczyłem ponad 0,5l płynu DOT 5.1, tłoczki umyte, przesmarowane, z przodu nowe ori klocki - teraz mogę powiedzieć, że Varadero ma ZAJEBISTE hamulce !!!!!!! Przed zabiegiem czyszczenia hamulce były slabe, trzeba było używać dużej siły nacisku na klamkę, motocykl słabiutko hamował, miało się wrażenie, że hamulce zapowietrzone ( samo odpowietrzanie nic nie zmieniło ). Z przodu były klocki NHC czy jakiś inny badziew, na ori Hondowskich hamuje się rewelacyjnie w połączeniu z zabiegiem czyszczenia tłoczków i przesmarowania
Polecam taki zabieg każdemu, na pewno gorzej nie będzie a tylko lepiej
Może i nierozsądnie zrobiłem sprawdzając/odpowietrzając pompy ABSu, na szuterku na 1 biegu klamka przedniego hebla do oporu, pierwszy bieg i jazda, ABS bez najmniejszego problemu odpuszczał pozwalając jechać prosto bez gleby Czyli pompy ABSu nie były zapowietrzone lub jakoś się same odpowietrzyły?
Polecam taki zabieg każdemu, na pewno gorzej nie będzie a tylko lepiej
Może i nierozsądnie zrobiłem sprawdzając/odpowietrzając pompy ABSu, na szuterku na 1 biegu klamka przedniego hebla do oporu, pierwszy bieg i jazda, ABS bez najmniejszego problemu odpuszczał pozwalając jechać prosto bez gleby Czyli pompy ABSu nie były zapowietrzone lub jakoś się same odpowietrzyły?
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
Czyli można? Można.eneron pisze:Wszystko zrobione, 2 razy wszystko odpowietrzone, przez cały układ przetoczyłem ponad 0,5l płynu DOT 5.1, tłoczki umyte, przesmarowane, z przodu nowe ori klocki - teraz mogę powiedzieć, że Varadero ma ZAJEBISTE hamulce !!!!!!! Przed zabiegiem czyszczenia hamulce były slabe, trzeba było używać dużej siły nacisku na klamkę, motocykl słabiutko hamował, miało się wrażenie, że hamulce zapowietrzone ( samo odpowietrzanie nic nie zmieniło ). Z przodu były klocki NHC czy jakiś inny badziew, na ori Hondowskich hamuje się rewelacyjnie w połączeniu z zabiegiem czyszczenia tłoczków i przesmarowania
Polecam taki zabieg każdemu, na pewno gorzej nie będzie a tylko lepiej
Może i nierozsądnie zrobiłem sprawdzając/odpowietrzając pompy ABSu, na szuterku na 1 biegu klamka przedniego hebla do oporu, pierwszy bieg i jazda, ABS bez najmniejszego problemu odpuszczał pozwalając jechać prosto bez gleby Czyli pompy ABSu nie były zapowietrzone lub jakoś się same odpowietrzyły?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Rozebrane zaciski a odpowietrzanie + ABS
Moim zdaniem bardzo rozsądnie, wymieniony płyn wszędzie i to jest to.płock1964 pisze:Czyli można? Można.eneron pisze:Może i nierozsądnie zrobiłem sprawdzając/odpowietrzając pompy ABSu, na szuterku na 1 biegu klamka przedniego hebla do oporu, pierwszy bieg i jazda, ABS bez najmniejszego problemu odpuszczał pozwalając jechać prosto bez gleby Czyli pompy ABSu nie były zapowietrzone lub jakoś się same odpowietrzyły?
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.