Śruba spusowa w misce olejowej

Tematy dotyczące prac serwisowych oraz eksploatacji.
ODPOWIEDZ
Wiadomość
Autor
O'Ren
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 142
Rejestracja: wt cze 10, 2008 1:05 pm
Lokalizacja: Stargard Szczeciński

Śruba spusowa w misce olejowej

#1 Post autor: O'Ren »

Sobota... Piękne słońce, od dziesiątej działam z kumplem w garażu. Uszczelniacze założone, zawiecha na miejscu, jeszcze tylko wymienię olej i filtr. Dokręcam rzeczoną śrubę i pyk... Przekręciła się. Oczy w słup bo klucz trzymałem tuż przy nasadzie więc moment był żaden. I co się okazało - jak wymieniałem 2 lata temu śrubę na nową to kupiłem pierwszą lepszą, która pasowała. Śruba była pusta w środku czyli taka gwintowana rurka z łbem :S . 10 godzin walki i weekend do dupy. W poniedziałek zamawiam w Hondzie, pewnie dwa razy droższa niż zamiennik ale oszczędzę sobie na przyszłość takich atrakcji. To tak ku przestrodze.
Baqeńczak!

Awatar użytkownika
eneron
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 750
Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
Marka motocykla: Honda
Model: Varadero XL1000VA
Rocznik: 2006
Lokalizacja: Hajnówka

Re: Śruba spusowa w misce olejowej

#2 Post autor: eneron »

Odkręcałem około rok temu dekiel sprzęgła żeby tarczki zweryfikować, odkręciłem 5 sprężyn, sprawdziłem, wszystko OK do kupy złożyłem, ustawiłem na kluczu jak serwisówka pisze 12Nm dla śrub dociskających sprężyny, wkręcałem stopniowo i równo się dociskało, 4 śruby się dokręciły pięknie a piata śruba zwyczajnie się urwała !!!!! Po prostu nie wierzyłem w to co sie stało! 12Nm, żadnego oporu na kluczy i bęc - urwana. Całe szczęście, że urwaną część śruby dało się wykręcić ....
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r

melon1968
Sympatyk
Sympatyk
Posty: 1488
Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
Imię: mmm
Marka motocykla: honda
Model: VA 1000 VFR1200XD
Rocznik: 2009
Lokalizacja: Świdnik

Re: Śruba spusowa w misce olejowej

#3 Post autor: melon1968 »

Wszystkie śruby przed montażem powinno się weryfikować w bardzo prosty sposób porównując odkręconą śrubę z nową nigdy zakręcaną(przykładasz gwint jednej śruby do drugiej i ma się idealnie zazębiać).W serwisówce pownny być wyszczególnione śruby które powinno się wymieniać po każdym demontażu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Serwis”