Temperatura regulatora xl125
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Temperatura regulatora xl125
Witam
Wszędzie mnóstwo o problemach regulatora, alternatora w Varadero 1000. A ja mam pytanie do osób które maja modele 125 a zwłaszcza na wtrysku. Jaką temperaturę macie regulatora w swoich egzemplarzach. Jak ktoś może to proszę o podanie napięcia ładowania.
Ja mam ładowanie bez świateł 14,1V ze światłami 13,8V. Jednak regulatora nie da się dotknąć po 10 minutach pracy silnika. Czy te typy tak mają, czy jednak początek problemów?
Wszędzie mnóstwo o problemach regulatora, alternatora w Varadero 1000. A ja mam pytanie do osób które maja modele 125 a zwłaszcza na wtrysku. Jaką temperaturę macie regulatora w swoich egzemplarzach. Jak ktoś może to proszę o podanie napięcia ładowania.
Ja mam ładowanie bez świateł 14,1V ze światłami 13,8V. Jednak regulatora nie da się dotknąć po 10 minutach pracy silnika. Czy te typy tak mają, czy jednak początek problemów?
- Marcin
- Udaje motocyklistę
- Posty: 104
- Rejestracja: sob gru 20, 2014 4:15 am
- Marka motocykla: Hooonda
- Model: XL 125 V
- Rocznik: 2008
Re: Temperatura regulatora xl125
Regulator zawsze będzie się grzał. Możesz jednak sprawdzić czy podłączone przewody mają dobre przejście (czyste styki) i czy dobrze jest zmasowany i przylega do ramy. Jeśli tak, to tak ma być
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Temperatura regulatora xl125
Sprawdziłem kostki przy bezpieczniku i pod bakiem z alternatora wyglądają ok. Nie widać nadtopienia i korozji. Ale przewody od alternatora tez sa cieplejsze już po kilku minutach pracy silnika. Styk regulatora z rama ok. Masa silnika też ok. Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
Tak ma być czyli wy też tak macie? Ktoś sprawdził u siebie?
Tak ma być czyli wy też tak macie? Ktoś sprawdził u siebie?
- TomekJ
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 294
- Rejestracja: ndz gru 21, 2014 8:21 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
- Model: Dawniej Varadero 125
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic
Re: Temperatura regulatora xl125
Większość współczesnej elektroniki tego rodzaju pracuje do temperatury typu 70 stopni, a diod - do około 150 stopni. Dotykasz czegoś takiego 3 sekundy ? Zuch !marcinw88 pisze: Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
A żeberka nie po to są, by ich macać. Macać po żeberkach to można pannę, by po reakcji wywnioskować, czy zalicza się do gorących
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Temperatura regulatora xl125
TomekJ pisze:Większość współczesnej elektroniki tego rodzaju pracuje do temperatury typu 70 stopni, a diod - do około 150 stopni. Dotykasz czegoś takiego 3 sekundy ? Zuch !marcinw88 pisze: Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
A żeberka nie po to są, by ich macać. Macać po żeberkach to można pannę, by po reakcji wywnioskować, czy zalicza się do gorących
Jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie zabieraj głosu ,,Harcerzu''. Pisze ze przewody tez są bardzo ciepłe ale oczywiście to tez skomplikowana elektronika której rola jest rozprowadzanie ciepła po instalcji, a stopione wtyczki to oczywiście przyrządy do normalnego topienia się w instalacji i robienia zwarcia.
P.S
Ja Panny macam po czym innym niż zebra ale to kwestia upodobań każdego, jak tam wolisz to gratulacje. Proponuje sprawdź jeszcze zęby dowiesz się jeszcze oprócz tego czy jest gorąca, to jak stara.
- TomekJ
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 294
- Rejestracja: ndz gru 21, 2014 8:21 am
- Imię: Tomek
- Marka motocykla: Teraz Suzuki DL650
- Model: Dawniej Varadero 125
- Rocznik: 2011
- Lokalizacja: Rzut beretem od Pyrzowic
Re: Temperatura regulatora xl125
Ojoj...
Romet Pony 50-M-2 -> Jawa 350TS -> Honda Varadero 125XL -> Suzuki V-Strom 650 DL
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Temperatura regulatora xl125
Jak z Ciebie taka mądrala, to po co pytasz?marcinw88 pisze:TomekJ pisze:Większość współczesnej elektroniki tego rodzaju pracuje do temperatury typu 70 stopni, a diod - do około 150 stopni. Dotykasz czegoś takiego 3 sekundy ? Zuch !marcinw88 pisze: Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
A żeberka nie po to są, by ich macać. Macać po żeberkach to można pannę, by po reakcji wywnioskować, czy zalicza się do gorących
Jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie zabieraj głosu ,,Harcerzu''. Pisze ze przewody tez są bardzo ciepłe ale oczywiście to tez skomplikowana elektronika której rola jest rozprowadzanie ciepła po instalcji, a stopione wtyczki to oczywiście przyrządy do normalnego topienia się w instalacji i robienia zwarcia. P.S
Ja Panny macam po czym innym niż zebra ale to kwestia upodobań każdego, jak tam wolisz to gratulacje. Proponuje sprawdź jeszcze zęby dowiesz się jeszcze oprócz tego czy jest gorąca, to jak stara.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Temperatura regulatora xl125
Zadałem pytanie bo do tego służy forum i osobiście sam staram się odpowiedzieć innym jezeli mogę na ich pytania. Jeżeli ktos się wymądrza to chyba pomyliłeś osoby odpowiedziałem poprzednikowi w tonie ktorym mi odpisał, może trochę zbyt ostro ale denerwują mnie takie porady w stylu ,,Dotykasz czegoś takiego 3 sekundy ? Zuch ! A żeberka nie po to są, by ich macać ''.płock1964 pisze:Jak z Ciebie taka mądrala, to po co pytasz?marcinw88 pisze:TomekJ pisze:Większość współczesnej elektroniki tego rodzaju pracuje do temperatury typu 70 stopni, a diod - do około 150 stopni. Dotykasz czegoś takiego 3 sekundy ? Zuch !marcinw88 pisze: Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
A żeberka nie po to są, by ich macać. Macać po żeberkach to można pannę, by po reakcji wywnioskować, czy zalicza się do gorących
Jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie zabieraj głosu ,,Harcerzu''. Pisze ze przewody tez są bardzo ciepłe ale oczywiście to tez skomplikowana elektronika której rola jest rozprowadzanie ciepła po instalcji, a stopione wtyczki to oczywiście przyrządy do normalnego topienia się w instalacji i robienia zwarcia. P.S
Ja Panny macam po czym innym niż zebra ale to kwestia upodobań każdego, jak tam wolisz to gratulacje. Proponuje sprawdź jeszcze zęby dowiesz się jeszcze oprócz tego czy jest gorąca, to jak stara.
- płock1964
- Sympatyk Weteran
- Posty: 551
- Rejestracja: ndz paź 18, 2009 2:36 pm
- Marka motocykla: Varadero + Pannonia
- Model: sd1
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Płock - Schwedt
Re: Temperatura regulatora xl125
Wyluzuj gościu, bo Ci pikawa stanie. I poczytaj: http://www.prosteprzecinki.pl/zasadymarcinw88 pisze:Zadałem pytanie bo do tego służy forum i osobiście sam staram się odpowiedzieć innym jezeli mogę na ich pytania. Jeżeli ktos się wymądrza to chyba pomyliłeś osoby odpowiedziałem poprzednikowi w tonie ktorym mi odpisał, może trochę zbyt ostro ale denerwują mnie takie porady w stylu ,,Dotykasz czegoś takiego 3 sekundy ? Zuch ! A żeberka nie po to są, by ich macać ''.płock1964 pisze:Jak z Ciebie taka mądrala, to po co pytasz?marcinw88 pisze:TomekJ pisze:Większość współczesnej elektroniki tego rodzaju pracuje do temperatury typu 70 stopni, a diod - do około 150 stopni. Dotykasz czegoś takiego 3 sekundy ? Zuch !marcinw88 pisze: Regulatora nie da się dotknąć na żeberkach dłużej niż 3s.
A żeberka nie po to są, by ich macać. Macać po żeberkach to można pannę, by po reakcji wywnioskować, czy zalicza się do gorących
Jeśli nie masz nic do powiedzenia to nie zabieraj głosu ,,Harcerzu''. Pisze ze przewody tez są bardzo ciepłe ale oczywiście to tez skomplikowana elektronika której rola jest rozprowadzanie ciepła po instalcji, a stopione wtyczki to oczywiście przyrządy do normalnego topienia się w instalacji i robienia zwarcia. P.S
Ja Panny macam po czym innym niż zebra ale to kwestia upodobań każdego, jak tam wolisz to gratulacje. Proponuje sprawdź jeszcze zęby dowiesz się jeszcze oprócz tego czy jest gorąca, to jak stara.
Ostatnio zmieniony pn mar 30, 2015 7:12 am przez płock1964, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam, życzę miłego dnia. Szerokości.
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Temperatura regulatora xl125
Kiedyś stanie.
Oczywiście dziękuje skorzystam i poczytam.( przepraszam za błędy- pisze na komórce).
Jednak chętniej bym poczytał, gdybyś miał coś do powiedzenia w zadanym moim pytaniu?
Oczywiście dziękuje skorzystam i poczytam.( przepraszam za błędy- pisze na komórce).
Jednak chętniej bym poczytał, gdybyś miał coś do powiedzenia w zadanym moim pytaniu?
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Temperatura regulatora xl125
Panowie, trochę luzu
Sprawdź sobie napięcie na regulatorze i akumulatorze (prąd stały) = jeśli jest różnica (> 0.3V) to znaczy, że gdzieś w układzie jest jakiś problem i trzeba mostkować aku z reglerem.
Profilaktycznie wyczyść wymienione przez Ciebie punkty i użyj preparatu do konserwacji styków
Sprawdź sobie napięcie na regulatorze i akumulatorze (prąd stały) = jeśli jest różnica (> 0.3V) to znaczy, że gdzieś w układzie jest jakiś problem i trzeba mostkować aku z reglerem.
Profilaktycznie wyczyść wymienione przez Ciebie punkty i użyj preparatu do konserwacji styków
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Temperatura regulatora xl125
Dzięki za wskazówkę James
Mam pytanie.
Na którym zacisku dokonać pomiaru? Czy podczas pracy czy na wyłączonym. Mierzyłem ale na wtyczce z alternatora to miałem 80v przy 5500 obrotów równo. To jest regulator z Varadero 2007
http://images66.fotosik.pl/754/d5c30f211447dc17med.png
Mam pytanie.
Na którym zacisku dokonać pomiaru? Czy podczas pracy czy na wyłączonym. Mierzyłem ale na wtyczce z alternatora to miałem 80v przy 5500 obrotów równo. To jest regulator z Varadero 2007
http://images66.fotosik.pl/754/d5c30f211447dc17med.png
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Temperatura regulatora xl125
Pomierzyłem na tej wtyczce obok bezpieczników:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a3 ... eb93f.html
Różnica napięcia na akumulatorze, a na wtyczce od regulatora wynosi: max 0,12-0,2V średnio 0,16V.
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6a3 ... eb93f.html
Różnica napięcia na akumulatorze, a na wtyczce od regulatora wynosi: max 0,12-0,2V średnio 0,16V.
- james
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 2209
- Rejestracja: ndz lut 05, 2012 12:15 pm
- Imię: Marek
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: Poznań
Re: Temperatura regulatora xl125
Zielony i czerwony, czyli dobrze. Pomiar należy wykonać na rozgrzanym silniku, najlepiej sprawdzić przy różnych prędkościach obrotowych. Wykonaj test jeszcze raz i zobaczymy czy coś się zmieni (czasami na jałowym jest 0.2V, a przy 5000 tys. już 0.5V)
-
- Udaje motocyklistę
- Posty: 107
- Rejestracja: ndz cze 29, 2014 8:19 pm
- Imię: Marcin
- Marka motocykla: Honda + WSK 125
- Model: Varadero
- Rocznik: 2007
- Lokalizacja: Małopolska zchodnia
Re: Temperatura regulatora xl125
james pisze:Zielony i czerwony, czyli dobrze. Pomiar należy wykonać na rozgrzanym silniku, najlepiej sprawdzić przy różnych prędkościach obrotowych. Wykonaj test jeszcze raz i zobaczymy czy coś się zmieni (czasami na jałowym jest 0.2V, a przy 5000 tys. już 0.5V)
Tak przypuszczałem i pomiar był na zimnym i ciepłym silniku. Sorry że nie napisałem precyzyjnie.
Na zimnym było 0,12V na wolnych obrotach.
Na ciepłym silniku i 5500 obrotów było max 0,22