oraz, wprawdzie krótkotrwale ale zawsze, od tego czy pomykamy pod większą górkę czy też zjeżdżamy z większej górkimelon1968 pisze:Widzenie przez szybę zależne jest też od jakości tylnego amorka i czy tył jest podniesiony,oryginalny lub opuszczony ...
Wyższa szyba
- Endriusza
- Sympatyk
- Posty: 98
- Rejestracja: czw gru 19, 2013 8:35 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000VA
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Grudziądz
Re: Wyższa szyba
- pawel29
- Rekrut
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:11 pm
- Imię: pawel
- Marka motocykla: varanek
- Model: sd01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: węgliniec
Re: Wyższa szyba
Riczi pisze:Masz Paweł29 jakąś dziwną "wysoką" szybę albo jeszcze bardziej dziwna pozycję na moto
skoro przy swoim wzroście widzisz przez nią :O
Ja mam też wysoką szybę i przy 182cm wzrostu z widocznością zajebiście dobrze.
Widzę pierwsze metry (3-5m) przez nią, ale żaden to dyskomfort.
Chroni jak należy, do 160km/h jeżdżę z otwartym kaskiem.
W poprzednim moto miałem wysoką szybę turystyczną + deflektor 15cm i nie ma odniesienia
bo ta obecna w Varadero dopiero robi robotę.
Mam sd01 i dokładnie ten produkt:
http://allegro.pl/nowa-szyba-honda-vara ... 58989.html
wcześniej sporo jeżdziłem na sprzęcie typowo drogowym i być może przyzwyczajony do krótszych owiewek,ta zwyczajnie mi przeszkadza ,będę próbował to ogarnąć,ale puki co trochę mnie wkurza patrzenie przez a nie nad szybą moja owiewka jest dokładnie taka jak w twoim linku..chciałem wkleić fotkę,ale za cholerę nie wiem jak ...
motorower komar,simson s50,mz etz150,yamahaxtz660,kawasaki kle500,kawasakizx6r,yamahaxj900,honda varadero1000xl.
- Riczi
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 266
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
- Imię: Riczi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Re: Wyższa szyba
Z fotą prosta sprawa. Musisz jedynie mieć foto na jakimś hostingu.
Tego w necie tysiące wystarczy wpisac w google.
Potem w edytorze na forum najedź kursorem na guzior "Img" (image)
i będziesz miał centymetr poniżej podpowiedź z instrukcją
Co do pozycji to doskonale wiem o czym piszesz bo miałem początkowo ten sam problem.
Jeździłem wczesniej wyłącznie na sportach i na turystycznym enduro nie moglem sobie znaleźć odpowiedniej pozycji.
Finalnie znalazłem odpowiednia pozycję w momencie w którym zacząłem jeździć poza drogą.
Wczesniej jakoś nie mogłem ogarnąć tematu ale jak polatałem na stojaka na setach i zobaczylem jak ważny
jest balans na w tej pozycji i na siedząco, to wtedy okazało sie ze inaczej czuje moto przy dość mocnym dosiadzie
na zbiornik paliwa. Jakoś automatycznie później utrwaliła mi sie ta pozycja i okazało się, że w tej sytuacji poza
świetną kontrolą sprzetu nie istnieje właśnie kłopot z widzeniem przez szybę.
Tak jak pisali koledzy wczesniej istnieje jeszcze kilka innych kryteriów które maja na to wpływ,
ale okazuje się że chowanie się za szybą nie jest jedyna formą ochrony przed wiatrem.
Mój kolega offroadowiec zwrócił mi sam kiedys uwage ze siedze na turyście jak na krześle.
Mało ludzi zwraca uwage na właściwą pozycje na konkretnym moto, a wystarczy sobie tematykę
przełozyc na grunt samochodowy. Może 10% driverów siedzi prawidłowo w puszkach. Tu jest podobnie.
Moja rada dla każdego jest taka żeby przede wszystkim prawidłowo siedzieć na ośle , a dopiero
później zmieniać całą konfekcję w koło siebie.
Tego w necie tysiące wystarczy wpisac w google.
Potem w edytorze na forum najedź kursorem na guzior "Img" (image)
i będziesz miał centymetr poniżej podpowiedź z instrukcją
Co do pozycji to doskonale wiem o czym piszesz bo miałem początkowo ten sam problem.
Jeździłem wczesniej wyłącznie na sportach i na turystycznym enduro nie moglem sobie znaleźć odpowiedniej pozycji.
Finalnie znalazłem odpowiednia pozycję w momencie w którym zacząłem jeździć poza drogą.
Wczesniej jakoś nie mogłem ogarnąć tematu ale jak polatałem na stojaka na setach i zobaczylem jak ważny
jest balans na w tej pozycji i na siedząco, to wtedy okazało sie ze inaczej czuje moto przy dość mocnym dosiadzie
na zbiornik paliwa. Jakoś automatycznie później utrwaliła mi sie ta pozycja i okazało się, że w tej sytuacji poza
świetną kontrolą sprzetu nie istnieje właśnie kłopot z widzeniem przez szybę.
Tak jak pisali koledzy wczesniej istnieje jeszcze kilka innych kryteriów które maja na to wpływ,
ale okazuje się że chowanie się za szybą nie jest jedyna formą ochrony przed wiatrem.
Mój kolega offroadowiec zwrócił mi sam kiedys uwage ze siedze na turyście jak na krześle.
Mało ludzi zwraca uwage na właściwą pozycje na konkretnym moto, a wystarczy sobie tematykę
przełozyc na grunt samochodowy. Może 10% driverów siedzi prawidłowo w puszkach. Tu jest podobnie.
Moja rada dla każdego jest taka żeby przede wszystkim prawidłowo siedzieć na ośle , a dopiero
później zmieniać całą konfekcję w koło siebie.
-
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 199
- Rejestracja: pn lis 18, 2013 12:44 am
- Imię: Michał
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero 1000
- Rocznik: 2003
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wyższa szyba
Odnośnie szyby i deflektora -zauważyłem u siebie coraz większą ilość małych pęknięć szyby...
- pawel29
- Rekrut
- Posty: 31
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:11 pm
- Imię: pawel
- Marka motocykla: varanek
- Model: sd01
- Rocznik: 2000
- Lokalizacja: węgliniec
Re: Wyższa szyba
no to teraz dałeś mi do myślenia ...Riczi pisze:Z fotą prosta sprawa. Musisz jedynie mieć foto na jakimś hostingu.
Tego w necie tysiące wystarczy wpisac w google.
Potem w edytorze na forum najedź kursorem na guzior "Img" (image)
i będziesz miał centymetr poniżej podpowiedź z instrukcją
Co do pozycji to doskonale wiem o czym piszesz bo miałem początkowo ten sam problem.
Jeździłem wczesniej wyłącznie na sportach i na turystycznym enduro nie moglem sobie znaleźć odpowiedniej pozycji.
Finalnie znalazłem odpowiednia pozycję w momencie w którym zacząłem jeździć poza drogą.
Wczesniej jakoś nie mogłem ogarnąć tematu ale jak polatałem na stojaka na setach i zobaczylem jak ważny
jest balans na w tej pozycji i na siedząco, to wtedy okazało sie ze inaczej czuje moto przy dość mocnym dosiadzie
na zbiornik paliwa. Jakoś automatycznie później utrwaliła mi sie ta pozycja i okazało się, że w tej sytuacji poza
świetną kontrolą sprzetu nie istnieje właśnie kłopot z widzeniem przez szybę.
Tak jak pisali koledzy wczesniej istnieje jeszcze kilka innych kryteriów które maja na to wpływ,
ale okazuje się że chowanie się za szybą nie jest jedyna formą ochrony przed wiatrem.
Mój kolega offroadowiec zwrócił mi sam kiedys uwage ze siedze na turyście jak na krześle.
Mało ludzi zwraca uwage na właściwą pozycje na konkretnym moto, a wystarczy sobie tematykę
przełozyc na grunt samochodowy. Może 10% driverów siedzi prawidłowo w puszkach. Tu jest podobnie.
Moja rada dla każdego jest taka żeby przede wszystkim prawidłowo siedzieć na ośle , a dopiero
później zmieniać całą konfekcję w koło siebie.
motorower komar,simson s50,mz etz150,yamahaxtz660,kawasaki kle500,kawasakizx6r,yamahaxj900,honda varadero1000xl.
- staciek
- Sympatyk
- Posty: 402
- Rejestracja: pn sie 20, 2012 1:35 pm
- Imię: Staszek
- Model: Varadero SD02
- Rocznik: 2004
- Lokalizacja: Warszawa /Międzylesie/
- Kontakt:
Re: Wyższa szyba
teraz to i ja mam wątpliwościRiczi pisze:<ciach>
Mój kolega offroadowiec zwrócił mi sam kiedys uwage ze siedze na turyście jak na krześle.
<ciach>
w takim razie jak powinno się siedzieć na turystyku...
bo w większości to wygląda jak siedzenie na krześle
;* Varadero XL 1000
- vaaks
- Sympatyk
- Posty: 680
- Rejestracja: śr maja 21, 2014 12:23 pm
- Imię: Władysław
- Marka motocykla: SUZUKI
- Model: DL 650
- Rocznik: 2017
- Lokalizacja: PWL
Re: Wyższa szyba
Siedzieć należy tak, aby było wygodnie i pozycja nie powodowała szybkiego zmęczenia. A to zależy od cech indywidualnych - wzrostu, długości nóg i rąk, wysokości i pochylenia kierownicy. Też długo szukałem właściwej pozycji (warost 181), bo po 100 km bolały mnie ręce, szczególnie dłonie. Analizowałem przyczyny i doszedłem do pewnych wniosków. Podniosłem kierownicę o 3 cm i zmieniłem jej pochylenie, teraz nie naciskam dłońmi na kierę, nie opieram się o nią i ręce przestały boleć. Jednocześnie zmieniła się pozycja na siedzeniu i zacząłem widzieć " nad deflektorem ".
Nie uzyskałem ideału, jeszcze po dłuższej jeździe czuję zmęczenie nóg - przydałoby się obniżyć odrobinę podnóżki, a to w tej maszynie nie jest możliwe, albo nie takie proste. W drag starze przy zmęczeniu nóg korzystało się ze spacerówek, ale tu nie ma takiej opcji, ale i tak wygoda jazdy na viaderku jest nieporównywalna do wygody na cruiserze, szczególnie na kanapie zrobionej przez Wijalisa.
Może ktoś ma pomysł na zmianę położenia podnóżków.
Nie uzyskałem ideału, jeszcze po dłuższej jeździe czuję zmęczenie nóg - przydałoby się obniżyć odrobinę podnóżki, a to w tej maszynie nie jest możliwe, albo nie takie proste. W drag starze przy zmęczeniu nóg korzystało się ze spacerówek, ale tu nie ma takiej opcji, ale i tak wygoda jazdy na viaderku jest nieporównywalna do wygody na cruiserze, szczególnie na kanapie zrobionej przez Wijalisa.
Może ktoś ma pomysł na zmianę położenia podnóżków.
Młodość przychodzi z wiekiem. S. Tym
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
Wiek to tylko liczba
------------------------------------------------------------------------
Były:
Varadero 1000
Drag Star 1100
Drag Star 650
Jawa 250
- Riczi
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 266
- Rejestracja: śr kwie 29, 2015 12:13 am
- Imię: Riczi
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000V
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Nad Złotym Pociągiem
Re: Wyższa szyba
staciek pisze:teraz to i ja mam wątpliwościRiczi pisze:<ciach>
Mój kolega offroadowiec zwrócił mi sam kiedys uwage ze siedze na turyście jak na krześle.
<ciach>
w takim razie jak powinno się siedzieć na turystyku...
bo w większości to wygląda jak siedzenie na krześle
Właśnie o to chodzi że wygląda a nie do końca powinno.
Kwestię personalizacji postawy dobrze opisał vaaks.
Całkowicie się vaaks z Toba zgadzam więc nie będę powielał tego co dobre.
Dodam jedynie że podstawową , wyjściową postawą do wszelkiego rodzaju dalszych
regulacji jest mocny dosiad jajami w stronę zbiornika i dość mocne ujęcie go udami.
Dokładnie tak jak podczas jazdy konno. Wiele osób w tym ja pierwotnie siedzi na enduro
jak dupa na płocie, a przeciez my tam jesteśmy kierownikami, a nie pasażerami obserwującymi
ptaszki na drzewach. Najważniejszym kryterium więc powinna być postawa która pozwoli nam
właściwie czuć i kontrolować sprzęt, a dopiero później szukajmy komfortu.
Przy lajtowym lataniu nikt zapewne nie odczuje różnicy, ale jak ktoś lubi odkręcić w zakrętach
czy tymbardziej zjechać z drogi to od kopa wyjdą braki bo tam nie ma już ściemy - albo robi się coś prawidłowo,
albo "pozycja krzesła" boleśnie udowodni nam że tak sie nie da.
Polecam też wszystkim szerokie , metalowe sety. Mialem w poprzednim moto i obecnie szukam do wiaderka.
Na siedząco niewielka róznica a może nawet delikatny dyskomfort z powodu braku gumy
więc przenoszą sie na stopy większe wibracje, ale w momencie w którym latamy na stojąco niezastąpione !
Ma ktos może jakąś propozycję takich podnóżków do Varadero, które nie kosztują pierdylion złotych ?
-
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 427
- Rejestracja: ndz lis 25, 2012 10:51 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000
- Rocznik: 1999
- Lokalizacja: Leżajsk
Re: Wyższa szyba
To pierwszy krok aby Bredzisław wstąpił do klubu Varadero zawsze można polatać na stojakastaciek pisze:teraz to i ja mam wątpliwościRiczi pisze:<ciach>
Mój kolega offroadowiec zwrócił mi sam kiedys uwage ze siedze na turyście jak na krześle.
<ciach>
w takim razie jak powinno się siedzieć na turystyku...
bo w większości to wygląda jak siedzenie na krześle
- Gregor
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1656
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
- Imię: Grzesiek
- Marka motocykla: Triumph
- Model: Tiger 1200
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha
Re: Wyższa szyba
Wydaje mi się, że z założenia nasz motocykl (jako turystyczny) może liczyć na (prawie) ciągły kontakt z naszymi dupskami. Jazda OFF na wiaderku to raczej tylko chwilowa przygoda
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200
-
- Rekrut
- Posty: 35
- Rejestracja: sob cze 14, 2014 9:14 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL1000VA
- Rocznik: 2004
Re: Wyższa szyba
A to ja powiem, że w pozycji najważniejsze jest to, żeby się nie garbić, bo to ma wpływ na przenoszenie wstrząsów na kręgosłup. Reszta to indywidualne kwestie, zależne od wzrostu, typu drogi, dynamiki jazdy. Bo nie widzę np potrzeby zgniatania jaj na autostradzie.
Co do szyby - kupiłem motocykl z szybą turystyczną hondy i deflektorem 12cm, wiało mi nieprzyjemnie po czubku kasku, a patrzyłem częściowo przez deflektor, co było strasznie upierdliwe w nocy/deszczu - "dziwne" refleksy ze świateł padających na niego.
Długo myślałem, co by tu zrobić i kupiłem deflektor z regulacją wysokości - wstępne testy pokazują, że był to dobry wybór. Deflektor na maksa wysoko - patrzę przez niego, ale nie wieje po kasku, więc w dzień jest rewelacyjnie. Opuszczony do minimum - jest praktycznie równo z szybą. Po kasku wieje wiatr, nie odczuwam turbulencji, wentylacja w kasku w końcu działa, widzę wszystko elegancko. Podejrzewam, że w nocy/deszczu, też będzie jak trzeba.
Podsumowując - warto rozważyć deflektor z regulacją wysokości
Co do szyby - kupiłem motocykl z szybą turystyczną hondy i deflektorem 12cm, wiało mi nieprzyjemnie po czubku kasku, a patrzyłem częściowo przez deflektor, co było strasznie upierdliwe w nocy/deszczu - "dziwne" refleksy ze świateł padających na niego.
Długo myślałem, co by tu zrobić i kupiłem deflektor z regulacją wysokości - wstępne testy pokazują, że był to dobry wybór. Deflektor na maksa wysoko - patrzę przez niego, ale nie wieje po kasku, więc w dzień jest rewelacyjnie. Opuszczony do minimum - jest praktycznie równo z szybą. Po kasku wieje wiatr, nie odczuwam turbulencji, wentylacja w kasku w końcu działa, widzę wszystko elegancko. Podejrzewam, że w nocy/deszczu, też będzie jak trzeba.
Podsumowując - warto rozważyć deflektor z regulacją wysokości
- ropa2
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 340
- Rejestracja: pt kwie 24, 2015 11:37 pm
- Imię: Roman
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: FJR
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wyższa szyba
Osobiście stwierdziłem że deflektora nie kupuję, ma być wiatr i tyle...lata jazdy nakedem nauczyły pokory dla natury
- wodzuwo
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 535
- Rejestracja: ndz sty 11, 2015 4:23 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: XL 1000
- Rocznik: 2005
- Lokalizacja: Mazowieckie, Mława
Re: Wyższa szyba
Jak sobie kiedy w przyszłości zamontujesz interkom do kasku to wtedy napewno zmienisz zdanie odnośnie zakupu deflektora.ropa2 pisze:Osobiście stwierdziłem że deflektora nie kupuję, ma być wiatr i tyle...lata jazdy nakedem nauczyły pokory dla natury
- ropa2
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 340
- Rejestracja: pt kwie 24, 2015 11:37 pm
- Imię: Roman
- Marka motocykla: Yamaha
- Model: FJR
- Rocznik: 2008
- Lokalizacja: Janikowo
Re: Wyższa szyba
I tu się mocno mylisz kolego, interkom mam i używałem na nakedzie, dobry kask i problemu nie ma. Komunikacja odbywa się do 120km/h w najlepszej jakości.
tyle w temacie.
tyle w temacie.
- Gregor
- Zapalony motocyklista
- Posty: 1656
- Rejestracja: ndz cze 30, 2013 11:01 pm
- Imię: Grzesiek
- Marka motocykla: Triumph
- Model: Tiger 1200
- Rocznik: 2013
- Lokalizacja: Krzeszów k. Wałbrzycha
Re: Wyższa szyba
Każdy robi jak mu pasuje. Jeden woli rybki a drugi akwarium
ja tam pokorny być nie lubię - od pokory wolę wygody
ja tam pokorny być nie lubię - od pokory wolę wygody
Romet Kadet >> CZ 350 >> junak M 10 >> junak M 10 z koszem >> dniepr MT16 (kosz) >> kawasaki KZ 550 >> suzski GS 1000 >> honda Varadero >> TEX 1200