Kraniki paliwa
- roslaw
- Stały bywalec - trochę wymiata
- Posty: 231
- Rejestracja: pn gru 08, 2008 8:46 am
- Lokalizacja: Mysłowice
Kraniki paliwa
Tak się zastanawiam. Czy aby wszystko jest ok z prawym kranikiem paliwa. Przynajmniej w moim egzemplarzu. O ile dostęp do lewego kurka jest zgoła utrudniony, aczkolwiek możliwy o tyle prawy jego odpowiednik jest prawie nieosiągalny bez demontażu owiewki. Jego dźwignia znajduje się po przeciwnej stronie niż ta od której da się jeszcze wsunąć rękę (lub jej część) Nie mówię, że namiętnie kręcę nimi przed i po każdej przejażdżce ale tchnęło mnie przed odstawieniem maszyny do zimowego snu. Warto to to zamykać czy potraktować tylko jako użyteczną armaturę stosowaną podczas zabaw z wykręcaniem baku dla potrzeb serwisowych?
Dodam,że w chwili zakupu viadra prawy kranik był zakręcony. Do pozycji "ON" doprowadziłem go dopiero po przywiezieniu do garażu i 200km przejażdżce. Odkręcaniu towarzyszył ciekawy bulgot dochodzący z czeluści baku. Czyżby nigdy nie był używany?
Dodam,że w chwili zakupu viadra prawy kranik był zakręcony. Do pozycji "ON" doprowadziłem go dopiero po przywiezieniu do garażu i 200km przejażdżce. Odkręcaniu towarzyszył ciekawy bulgot dochodzący z czeluści baku. Czyżby nigdy nie był używany?
Dyskutując z idiotą lepiej mieć pewność, że on nie robi tego samego.
Ja to nim machałem tylko wtedy jak ściągałem bak. A tak to nic nie ruszałem.
W obecnych motocyklach też nie zamykam kraników. No bi niby po co?
Zresztą np. w Transalpie to kranika w ogóle nie ma. Jakoś tak bak działa że jak się zdejmie wężyk to nic nie leci.
W obecnych motocyklach też nie zamykam kraników. No bi niby po co?
Zresztą np. w Transalpie to kranika w ogóle nie ma. Jakoś tak bak działa że jak się zdejmie wężyk to nic nie leci.
"Lepszy głupiec wędrujący po świecie od mędrca, który siedzi w domu"
- wuja82
- Sympatyk Weteran
- Posty: 265
- Rejestracja: sob gru 20, 2008 12:06 am
- Imię: Adam
- Marka motocykla: BMW
- Model: S 1000 XR
- Rocznik: 2015
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Kontrolka paliwa
Tak odnośnie kranika..... tego lewego. Po przekręceniu kranika do góry tym "dziobem" - to jest rezerwa? A "dziób" na dół to normalne otwarcie? I jeszcze jedno , wczoraj miałem może szklanke paliwa w baku i nie paliła się lampka kontroli paliwa po uruchomieniu viadra, o co tu chodzi , to po co ta lampka jest? Nie paliła sie ani po przekręceniu "dzioba" na dół ani do góry. Żarówka jest dobra . Czy wogóle Wam sie zapala ta kontrolka paliwa?
- zalmen3
- Motocyklista jak się patrzy !!!
- Posty: 563
- Rejestracja: czw kwie 10, 2008 9:21 am
- Lokalizacja: Oborniki Wlkp.
Pretor pisze: Zresztą np. w Transalpie to kranika w ogóle nie ma. Jakoś tak bak działa że jak się zdejmie wężyk to nic nie leci.
To sie od rana usmialem. W transalpie nie jest zaden magiczny bak, ktory tak jakos sobie dziala, tylko zastosowany jest tam zawor podcisnieniowy, ktory otwierany jest jak sama nazwa wskazuje podcisnieniem, ktore wytwarzane jest w momencie uruchomienia silnika
A co do tematu, to tak w Viadrze jest ze prawy kranik chowa sie pod owiewka i trudno jest nim operowac bez jej zdjecia. Zakrecanie go na zime nie ma tez wiekszego sensu. W starszych motocyklach zakrecano krany zeby paliwo nie saczylo sie przez gaznik do cylindrow przy dlugim postoju. Rowniez z tego powodu (ale nie tylko) niektorzy zalecaja spuszczenie paliwa z komor plywakowych gaznika na czas zimy (oczywiscie inni tego nie zalecaja).
W Viaderku kraniki sa przydatne przy sciaganiu baku.
Pozdrawiam
- atego815
- Uczy się jeździć
- Posty: 85
- Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:21 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: 1000 SD1
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczólki k/Gdanska
Re: Kraniki paliwa
Odnośnie czujnika rezerwy... Czy ktoś już to rozbierał, naprawiał?
Raz mi działa, raz nie... Tydzień temu stanąłem przez to bez paliwa...
Czy konstrukcja podobna jak w autach? Jak się dobrać do tego?
Raz mi działa, raz nie... Tydzień temu stanąłem przez to bez paliwa...
Czy konstrukcja podobna jak w autach? Jak się dobrać do tego?
Gdy jeżdżę, to myślę...Boję się myśleć, co będzie gdy przestanę...
- leszek72
- Sympatyk Weteran
- Posty: 501
- Rejestracja: pn mar 23, 2015 11:55 am
- Imię: Leszek
- Marka motocykla: BMW R1250GS
- Model: R1250GS
- Rocznik: 2019
- Lokalizacja: Kraków
Re: Kraniki paliwa
Gdzieś na forum czytałem że czujnik od lanosa pasuje. Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie
-
- Sympatyk
- Posty: 1488
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Kraniki paliwa
Może i pasuje ale nie można go kupić.Swego czasu koledze przelutawałem od bandita i działa.
-
- Sympatyk
- Posty: 1488
- Rejestracja: śr maja 15, 2013 10:01 pm
- Imię: mmm
- Marka motocykla: honda
- Model: VA 1000 VFR1200XD
- Rocznik: 2009
- Lokalizacja: Świdnik
Re: Kraniki paliwa
Poprawka na alledrogo są po trzy dychy.
- atego815
- Uczy się jeździć
- Posty: 85
- Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:21 pm
- Marka motocykla: Varadero
- Model: 1000 SD1
- Rocznik: 2001
- Lokalizacja: Pszczólki k/Gdanska
Re: Kraniki paliwa
Odnośnie czujnika, który wygląda tak
Ja kupiłem termistor za 2 zł, otworzyłem tą puszeczkę i go wymieniłem. Niestety nie maiłem wiedzy jaką ma oporność fabryczny i dałem około 300 omów. Chyba ciut mało i efekt jest taki że kontrolka zapała się płynie, a nie jak wcześniej, cyk i już. Drobiazg... Ale gdyby ktoś maił na wierzchu taki czujnik i mógł zmierzyć jego oporność, było by miło.
Tak wygląda już cały czujnik po wymianie termistora. Może nie jak fabryka, ale działa
Odnośnie jeszcze samych kraników....
Nie ma znaczenia czy manetka jest w dół czy w górę. Byle nie poziomo! Poziom zamyka.
Pod kranikiem jest filtr paliwa, który raz na ileeeeeś też można wyczyścić. Mój zobaczył światło dzienne po około 25 tyś i w zasadzie był czysty.
Faktycznie można kupić na Allegro za 30 zł. Z tym że to jest tylko sam termistor mieszczący się w tej małej puszeczce na końcu czujnika. Trzeba go przelutować.Ja kupiłem termistor za 2 zł, otworzyłem tą puszeczkę i go wymieniłem. Niestety nie maiłem wiedzy jaką ma oporność fabryczny i dałem około 300 omów. Chyba ciut mało i efekt jest taki że kontrolka zapała się płynie, a nie jak wcześniej, cyk i już. Drobiazg... Ale gdyby ktoś maił na wierzchu taki czujnik i mógł zmierzyć jego oporność, było by miło.
Tak wygląda już cały czujnik po wymianie termistora. Może nie jak fabryka, ale działa
Odnośnie jeszcze samych kraników....
Nie ma znaczenia czy manetka jest w dół czy w górę. Byle nie poziomo! Poziom zamyka.
Pod kranikiem jest filtr paliwa, który raz na ileeeeeś też można wyczyścić. Mój zobaczył światło dzienne po około 25 tyś i w zasadzie był czysty.
Gdy jeżdżę, to myślę...Boję się myśleć, co będzie gdy przestanę...
- eneron
- Sympatyk
- Posty: 750
- Rejestracja: czw lis 03, 2011 8:46 pm
- Marka motocykla: Honda
- Model: Varadero XL1000VA
- Rocznik: 2006
- Lokalizacja: Hajnówka
Re: Kraniki paliwa
dokładnie - pasuje od Lanosa - koszt chyba 7 albo 9 zł (już nie pamiętam) Mam taki u siebie i działa doskonale już ponad 4 lataleszek72 pisze:Gdzieś na forum czytałem że czujnik od lanosa pasuje. Jeżeli się mylę to proszę poprawcie mnie
Honda Varadero XL1000VA - 2006r - sprzedana
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r
Jest:
Suzuki DRZ 400S - 2002r
Kawasaki Z650 B - 1978r
SHL 175 M11 S32 - 1964r
SHL 175 M11 S32 - 1961r